Fullblod+halvblod="färg" på papper?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Casper
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 132

Casper

Trådstartare
Hejsan!

Detta är ngt jag aldrig tycks lära mig och jag försöker hitta det men förstår uppenbarligen inte texten:angel:

Om man betäcker ett fullblod sto/hingst med hbl hingst/sto där alla har fulla papper, var registreras avkomman samt vilken färg blir det på pappret?

Min första tanke är ju att dom reggas i asvh eller har jag fel?

Sv: Fullblod+halvblod="färg" på papper?

Betäcker du ett fullblodssto med en godkänd halvblodshingst får avkomman gröna papper.

Betäcker du ett halvblodssto med en för halvblodsavel godkänd fullblodshingst får avkomman gröna papper. Använder du däremot en hingst som inte är godkänd av ASVH får avkomman gråa papper med raskod 04.

Alla varianter reggas i ASVH eftersom det blir ett renrasigt halvblod oavsett pappersfärg.

Betäcker du ett fullblodssto med en godkänd halvblodshingst får avkomman gröna papper.

Betäcker du ett halvblodssto med en för halvblodsavel godkänd fullblodshingst får avkomman gröna papper. Använder du däremot en hingst som inte är godkänd av ASVH får avkomman gråa papper med raskod 04.

Alla varianter reggas i ASVH eftersom det blir ett renrasigt halvblod oavsett pappersfärg.

Renrasigt hbl? gäller det även om du använder, eng fullblod,arabiskt fullblod eller angeloarabiskt (ursäkta stavning:o) "fullblod som fullblod" eller?

Renrasigt hbl? gäller det även om du använder, eng fullblod,arabiskt fullblod eller angeloarabiskt (ursäkta stavning:o) "fullblod som fullblod" eller?

Japp!:)

Alla tre fullblodsraserna är tillåtna att korsa in. En häst kan vara 97% fullblod som Jovial 369 men ändå vara ett renrasigt halvblod.

Japp!:)

Alla tre fullblodsraserna är tillåtna att korsa in. En häst kan vara 97% fullblod som Jovial 369 men ändå vara ett renrasigt halvblod.

ok, man lär sig ngt nytt varje dag :) Hmm.. men om man går neråt i storlekarna då tex, en fullblodshäst med en godkänd ponnyhingst exempelvis, blir det en korsningsponny då? det borde det väl bli:o

ok, man lär sig ngt nytt varje dag :) Hmm.. men om man går neråt i storlekarna då tex, en fullblodshäst med en godkänd ponnyhingst exempelvis, blir det en korsningsponny då? det borde det väl bli:o

Jag vet inte om det blir en ridponny eller korsningsponny. Kan bara halvblod så det finns säkert någon som kan ge dig rätt svar.

Jag vet inte om det blir en ridponny eller korsningsponny. Kan bara halvblod så det finns säkert någon som kan ge dig rätt svar.

Okej!
Men tack görel för dina svar på hbl i allafall!:) Roligt att lärs sig lite nytt

men finns det några araber som är gk för halvblodsavel egt?

casper; min är efter godkänd fullblodshingst och halvblodssto. han har gröna papper.

Jag är nästan säker på att det blir en ridponny och inte en korsningsponny, men råkar man skriva fel här är det så många som skriker otrevligt:(

Jag är nästan säker på att det blir en ridponny och inte en korsningsponny, men råkar man skriva fel här är det så många som skriker otrevligt:(

Ja tyvärr är det så:( ja va lite rädd för det oxå när jag skrev denna frågan för ja tänkte att nu får ja väl mig en uppläxning om "korsningsavel":crazy: men jag är glad att du svarade mig på ett bra sätt!:bow:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 019
Avel Ok, den här frågan är väl egentligen så dum att hjärnan riskerar att smälta, men kommer inte på svaret själv så... Vilka färg på...
Svar
5
· Visningar
1 098
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 275
Senast: MaRomer
·
Avel Vi har ett sto imp Polen, reggad som svensk ridponny. Stoet är maxad D, bra klipp i henne i all ridning och hoppning,bra kapacitet i...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka