Full HP från på måndag *tjoho*

Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

jag jobbade som svinskötare ibörjan av min gravid ,behandlade djuren ,(råckade sticka mej själv flera gånger),avlivade djur,kan säa mej att jag har nog stuckit mej ca 80g efter att jag har beh djur me samma spruta och det har alrig hänt mej ngt
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

värsta var när jag var gravid i ca 4-5mån och fick en grind smälld rätt i magen av en sugga....då var jag orolig....:(
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Är inte direkt smittorna jag är mest orolig för. Utan snarare att lyfta över 600kg på ett arbetspass (2,5 timme) jobba i minst 35 gradigvärme, översiga arbetsmiljöverkets bullergräns med 35 dB, alla vassa knivar och maskiner, åka upp och ner på plattformer där det känns varje gång man åkt upp/ner som man får en slö yxa i främre fogen :crazy:

Sen är det inte direkt bra underhåll på vår bana och krokarna, de går av och djur rasar i backen. Krokarna rullar inte av sig själva och det är inte kul att putta nötboskap när man väger 50kg själv och krokarna inte vill röra sig.

Våra organvagnar (~250kg) skulle nog gå enklare att putta utan hjul än de hjul som sitter på. En jobbarkompis lovade att skulle han ha tid, så skulle han sno en vagn till mig som jag kan putta runt på förlossningen om inte bebis vill ut :angel: Det är nog f*n enklare å själv putta en hel bil än de vagnarna!


Men, så tar jag ju några av mina killkompisar i armbrytning oxå, undra varför :rofl:
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Det är skönt att vara hemma med HP:) och lägga jobbet bakom sig. Jag har suddat ut mitt jobb ifrån hjärnan helt. BVC frågade om mitt telefonnr på jobbet och jag såg ut som ett levande frågetecken. Det var raderat ifrån min hjäna.
Det värsta är när man är hemma man får inte så mycket gjort som tänkt (inte jag iallafall). Nu hade vi snickare hemma i stort sett hela min HP period då vi bytte kök och renoverade hall och toalett samtidigt.
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

jag jobbade som svinskötare ibörjan av min gravid ,behandlade djuren ,(råckade sticka mej själv flera gånger),avlivade djur,kan säa mej att jag har nog stuckit mej ca 80g efter att jag har beh djur me samma spruta och det har alrig hänt mej ngt

Vilken tur du har haft då
Tycker ju att det är onödigt att utsätta sig för massa "onödiga" risker om man kan undvika det;)
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Vilken tur du har haft då
Tycker ju att det är onödigt att utsätta sig för massa "onödiga" risker om man kan undvika det;)

Sen finns det nog lite fler smittor på djuren jag är i kontakt med, de kommer från flera olika gårdar och det är blod från varje djur, en normal dag ca 350 svin, 20 suggor, 50 lamm och 100 nötboskap. Jag hoppas inte milles mamma sprutar 520 olika grisar varje dag och efter varenda gris sticker in nålen i sig själv. Då kanske man ska börja fundera på vad man gör för fel :angel:

Vi är 18 stycken, och 1 fick mördarbakterier, det är en ganska hög %. Ringorm är det nästan alltid någon som har och svinkoppor är inte heller ovanligt. Sen finns det ju en massa annat skit som djuren kan bära på oxå, t.ex. salmonella.
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Bara att inte kunna nå en toalett på 2.5 timmar tycker jag är en bra anledning till HP! :p
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Satan, ni måste ju ha rätt bra risktillägg på eran lön!!
Det där e ju inte nyttigt för NÅN!:crazy:
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Inga risktillägg här inte, de jobbar med att alla inom vår anläggning ska få lika lön som oss :eek: Nu har vi äntligen haft en bra löneförhandlare och det blev ju bara 4 månader försenat! Men äntligen har vi fått ökning på våra löner.

De tycker att de som packar lådor på pallar ska ha lika betalt som oss :crazy: och det är först nu facket vart på vår sida.
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Bara att inte kunna nå en toalett på 2.5 timmar tycker jag är en bra anledning till HP! :p

Då så skulle det vara många yrken som berättigade till HP.
Men det kanske är ett bra kriterie för HP.
Alla gravida kvinnor som inte kan komma åt att kissa var 20de minut skall ha HP.
Det skulle då i alla fall jag rösta för.
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

ok det är ju inte rimligt att lyfta mkt,å jag vet hur det känns att jobba i över 35grader(på sommaren kan det bli ca 45grader i svinstallarna)
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag hade också skitsvårt att sysselsätta mig nu under andra gången. Jag hann bara vara hemma en vecka, under hel vila, innan det satte igång. Sambon min hade ju ettåringen så jag kunde ta det lungt.

Jag passade på att rita, kolla lite filmer jag ville se, sätta in foton i album, läsa HELA tidningar (och inte bara de tre första sidorna som jag annars bara hinner :angel:) etc. Och sedan försökte jag skjuta undan all prestationsångest och dåligt samvete för att jag inte gjorde något vettigt.
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag har börjat kunna lugna tempot lite nu, men det är stor skillnad från att gå från heltid och städ, disk, tvätt och hunden, till att göra ingenting. Fast jag har faktiskt varit ute å gått med Birk 45 min idag, i hettan, men nu ska jag vila igen!

Rita kanske man skulle kunna göra! :) Och filmer tittar jag på dagligen, jag lär väl ska få sittsår snart!

Tack för tipsen!
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag hade ju också svårt att varva ner. Heltidsjobb, projekt vid sidan om jobbet, häst, hund och så allt hemma. Men nu, andra gången, så hade jag "bara" sonen och städ, tvätt och allt det. Så då var det lättare att gå från det, till att göra ingenting. Dock fasar jag för den dagen jag börjar jobba, och dessutom ska hinna allt annat.

Just nu är en dag "fullspäckad och stressig" för min del om jag har ett BVC-besök och tvättrar samtidigt :angel::D
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag gör ingenting om dagarna, har fått en kokbok nu så jag ska tydligen lära mig att baka och laga mat :rofl:

Fast jag har att göra, huset ser ut som ett bombnedslag :eek: men lixom när det gått över den där gränsen när det blir ett papper för mycket att sortera eller en hylla till som ska torkas av så försvinner all motivation till å ens tänka på att ta fram dammsugaren....
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

nej det blir helt enkelt bara så varmt istallarna,inget dom mår dåligt av,vi sprutar vatten på dom m ca 1g i timmen så de får svalka av sej,så dom klarar sej,värre är det för oss som arbetar i varmen med långarmade tröjor och långa byxor...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 430
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 699
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp