Full HP från på måndag *tjoho*

jerseyko

Trådstartare
Gissa om jag vart överlycklig när jag kom hem från semesten, letar reda på brevet med beslutet från försäkringskassan och hittar att de bevlijat mig full ersättning från 6/8 - 17/10 :bump:


Nu är jag hemma fru :D
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag ska lära mig städa och laga mat :D

Sen har vi 3 rum som skall tapetseras/målas om ;) Väntar på svar från hyresvärden bara. Vår trädgård är astråkig, så jag ska köpa mig en spade :p
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Det är inte så roligt att vara hemmafru, jag kommer förmodligen att sjukskrivas from torsdag och tanken på att gå hemma till förlossningen (20/10) känns inte så lockande..

Skall du ha barn den 17/10?
Enligt FK skall jag inte få HP förrän 21 augusti.. :|
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

själv vart man sjukskriven igår...

Jag kommer klättra på väggarna...
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag är beräknad 28/10.

Men jag är avstäng från och med 6 oktober (gud vad hemskt det låter)

Var skitorolig att de inte skulle gå igenom och jag bara fick mina 60 dagar (typ 28/8)
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Den ska jag ha för att gräva bort allt ogräs, sen tar jag med mig svärmor och hennes gubbe till plantagen ;)
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Aha, annars funkar det väldigt bra med ett litet elstängsel, ett par grisar & ett par dagar så har du en fint "jordfräst" & gödslad trädgård.
DÅ kan du ta med dig "äldsta generationen" till plantagen :idea:
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Klättra på väggarna?? Har ni inget liv utanför jobbet ;). Jag är ledig tre månader innan min förlossning 20 sep (semester + HP), men jag håller allvarligt talat på att stressa ihjäl mig här hemma med hästar, hundar, renoveringar, hushållsarbete, förberedelser... :o Man kanske skulle ha stannat på jobbet och haft lugn och ro istället :angel:
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Hehe nja det är inte direkt lugnt på mitt jobb, men det är mkt att göra här hemma också, fast känner jag mig själv rätt. Så kommer jag typ måla klart det sista rummet, stänga färgburken och så går vattnet :angel: Så bra är jag på att planera!!

Börjar jag packa BB-väskan nu så kanske den är klar tills det är dags....



Glamoroza ox Min sambo hatar grisar :mad: men jag kan ju sno över några av mina grannar :angel: (En liten flock med köttdjurskor och kalvar)
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Ja, för mig blir det klättra på väggarna, jag får inte göra något ansträngande, utan bara vila och ta det lugnt!
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

nice!!!!!!

ang BB-väska, den packade jag 3 dagar efter vattnet gått :angel: just innan vi skulle in och jag skulle sättas igång... bra planering va? :angel:
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Förlåt att jag frågar men jag undrar bara vad har du för jobb som du inte klarar av som gravid men du klarar att gräva i trädgården, tapetsera och måla?
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Jag jobbar som slaktare.
(Fysikaliska faktorer, buller, temperaturförhållanden, smitta från djur m.m är grunden till beslutet. Dessutom jobbar vi 2½ timmes pass, får inte ha med oss något att äta eller dricka i lokalen och har inget vilorum)
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

Hade för knappt 6 månader sen en arbetskamrat som lyckades få mördarbakterierna :eek: Och fick hela armen uppskuren för bacillerna skulle rinna ut :crazy: Det vill verkligen inte jag råka ut för...
 
Sv: Full HP från på måndag *tjoho*

jag hann aldrig packa väskan till bb,tänkte lördagen den 13jan att han kommer inte innan den 19 då jag var beräknad å skulle ev sättas igång......på natten mellan den 14-15 så hade jag lite mensverk,åkte in å var öppen 4,5cm.....trodde inte jag skulle behöva stanna kvar när jag åkte in...men det fick jag. min sambo kom in efter min sons födelse ca 2ti efter så kom sambon in med en väska m tandborste,tandkräm,duschkräm,tidningar,varm mjölkchoklad och kexchocklad.....mmm....vilken lyx det var..... men jag kommer aldrig uppleva en normal förlossning igen......ingen mening att skrämma ng men det var i allafall så jag upplevde det......
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 430
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 699
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp