Full cheeck + remont

A

aetm

Har precis köpt ett full cheeck bett till min häst. I vanliga fall så brukar jag rida med remont nosgrimma då min häst trivs absolut bäst med den nosgrimman.

Men går det att rida med remont och fullcheeck tillsammans? Tänkte om parerstängerna blir ivägen för remonten.​

Sv: Full cheeck + remont

Jag har inte fått till det md full cheek + remont, bettet måste hissas upp i munnen för att nosgrimman ska få plats framför.

Vet att det finns många som rider med den kombinationen, men med mitt sätt att betsla så funkar det inte. Kan inte heller använda aachen- eller pullarnosgrimma (inte för att det behövs, men ändå...) utan att hissa upp bettet, och då känns det som att man börjar i fel ände på något vis. :)

Nu har jag börjat gå över mer och mer till bara engelsk nosgrimma eller ingen alls, och det funkar utmärkt med full ckeek.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 317
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar