Habina
Trådstartare
Säker på att det är exakt samma modell? Finns ju lite olika varianter.
Japp, de hette precis samma sak, men med olika fyllning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säker på att det är exakt samma modell? Finns ju lite olika varianter.
Så konstigt! Jag har aldrig upplevt att de skiljer sig åt i storlek..Japp, de hette precis samma sak, men med olika fyllning.
Vaaa, mina Amigo är normala till små i bogen... Upplever jag. Min ponny som annars bara kan ha 115 i täcke för att det annars blir för stort i bogen har 125 i Amigo. Fast jag har nog mest gamla täcken...Mitt Amigo kan man inte ha liner under iallafall, men jag håller med om att de är stora i fronten!
Vaaa, mina Amigo är normala till små i bogen... Upplever jag. Min ponny som annars bara kan ha 115 i täcke för att det annars blir för stort i bogen har 125 i Amigo. Fast jag har nog mest gamla täcken...
Köpte begagnade för typ 4 år sedan... En spinkig arabkorsning och en nätt swb.Vad är gamla? Mina kanske är 5 år. De är rätt stora och min ena har typ en meter mellan frambenen
Min taniga 3-åring som knappt har någon front sitter Amigo jättebra på. Hennes täcken är inköpta iår. Men jag upplever iofs att Amigo passar många hästar bra oavsett hur hästarna ser ut.Vad är gamla? Mina kanske är 5 år. De är rätt stora och min ena har typ en meter mellan frambenen
Beror kanske på vilken typ av täcken man jämför med?Vaaa, mina Amigo är normala till små i bogen... Upplever jag. Min ponny som annars bara kan ha 115 i täcke för att det annars blir för stort i bogen har 125 i Amigo. Fast jag har nog mest gamla täcken...
Amigo är gjorda för att kunna ha liner under.
Upplever att Rhino är lite smalare i bogen medans Amigo är rymligare. Rambo är ganska likt Amigo. Så upplever man att Amigo är för rymligt fram så kan man ju testa någon av Rhino-varianterna istället. Finns dessutom en variant för travare som generellt ska ha lite smalare passform.
Får jag fråga vad spelar det dig för roll om vissa vill ha sina täcken rena på insidan?
De jag har känt, har exakt samma fett/smutslager på insidan vid bogen som ett schabrak får. Exakt.
Vi impregnerar (vet inte om det stavas så) alla våra täcken (Horseware). Håller hästisarna torra.
Amigo sitter även bra på mitt rejäla kallblod. Bra täcke alltså.Min taniga 3-åring som knappt har någon front sitter Amigo jättebra på. Hennes täcken är inköpta iår. Men jag upplever iofs att Amigo passar många hästar bra oavsett hur hästarna ser ut.
Fel av mig. Jag missförstod åf. Det hen skrev var att man kan använda liner även på täcken som inte har den extra fastsättningen i fram. Man fäster då linern enbart med hakarna vid svanssnöret i bak.Hur ser man det?
Det spelar bara roll om man samtidigt upplever problem med skav och ffa läckande täcken. För utetäckena är inte gjorda för att ständigt tvättas, ffa inte med dv tvättmedel om än ”gjorda för täcken”.
Fast det är ju ägarens problem, inte nån okänd på ett forum. Jag har inte hört om nån häst som får skav pga att man tvättar sitt täcke, men inget är ju omöjligt.
Men det är väl svanssnöre på täcket?Nix, inga ringar för liner på detta täcke.