Fryst eller kyld semin?

mailkonto

Trådstartare
Jag funderar på att importera semin till mitt sto och undrar om någon vet hur det går till. Håller sig kyld semin från Spanien eller ska man köra på fryst? Måste man betala moms vid import?

Sv: Fryst eller kyld semin?

Många rekommenderar inte fryst (FAI) semin till unga ston som aldrig haft föl tidigare. De har lättare att bli dräktiga på TAI (transporterad kyld semin). Du kan också räkna med att det blir mycket dyrare med fryst för då kräver det bl.a många fler vet. undersökningar.

Kolla om stationen skickar TAI till utlandet, isf går det troligtvis med flygfrakt och spermierna ska då klara sig om allt går som det ska:)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Cambrie
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar