Frysgardiner.

Glimris

Trådstartare
Har en hel långsida öppen på mitt vindskydd. Skulle vilja ha lite mera skugga åt hästarna och att de kan springa igenom och "skrapa" av stora insekter. Var hittar man sk. frysgardiner eller finns något annat man kan sätta upp?
 
Sv: Frysgardiner.

Man kan strimla presenning och hänga upp om man tycker att köldridån är dyr.
Köldridån är enligt mig värd sitt pris, den hindrar ganska effektivt snö och regn att komma in i vindskyddet vintertid.
 
Sv: Frysgardiner.

Vet ett par som hängt upp trasmattor och tycker det funkar bra. Blir ju lite mörkt, mattorna släpper inte igenom något ljus som köldridån gör.
 
Sv: Frysgardiner.

Fast även en dyrare pressenning blir himla fladdrigt. Köldridån (som vi f ö har i ett helt annat sammanhang) är ju tung och fladdrar inte runt som en pressening gör. Det blir ett effektivt skydd både mot vind och nederbörd.
 
Sv: Frysgardiner.

Absolut, men för skugga och/eller insektsavskrap kan nog presenning duga.
Kan vara värt att börja med, man kanske kan fästa något tyngre i nederkant på remsorna, för att tynga ner dem lite.
 
Sv: Frysgardiner.

Nej, som insektsavskrap är jag rätt övertygad om att presenning inte fungerar. Den är för lätt. Särskilt när den är strimlad.
 
Sv: Frysgardiner.

Vet ett par som hängt upp trasmattor och tycker det funkar bra. Blir ju lite mörkt, mattorna släpper inte igenom något ljus som köldridån gör.

Ja,plastmattor kanske, de blir ju inte så tunga som trasmattor vid regn. Å andra sidan räcker det med 2-3 meters bredd, så blir det inte så dyrt.
 

Liknande trådar

Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Zevzan
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Luff
·
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp