Frysa in marsvin ??

CoNo

Trådstartare
Hej !
Hörde idag om nån som hade provat att frysa in (!) sina marsvin . Helt sjukt, såklart, men det handlar inte frågan om. Hon hade lagt dom i kylskåpet, och när hon hämtade ut dom igen efter några dagar låg dom och sov , typ som att dom gått i ide ! Jag bara undrar om detta verkligen kan ha funkat - om marsvin går i ide ? Eller vara det bara så att dom höll på att dö helt enkelt ? :eek:

Sv: Frysa in marsvin ??

LAGT IN DOM LEVANDE? :eek:

Shiit, sjukt trodde du menade när dom hade dött.
Man lägger väl för fasen inte levande djur i varken kyl lr frys! :mad:

Jaha, det är fler som gör det! När mina grisar blir för jobbig stoppar jag in dem i kylskåpet ett par dagar för att slippa deras skrikande *ironi*

Kan inte förstå varför man ska stoppa dem i kyl/frys?
De kan ju dö, antagligen så hamnade hennes marsvin i dvala.

Det finns då folk till allt! :(

Vad hemskt det låter... hur kan man ens prova någonting sådant? :eek:

svart att tanka mig att de skulle kunna ga i ide/dvala om man stoppar in dem i kylen huxflux fran ena dagen till den andra, det tror jag inte igelkottar, bjornar osv skulle klara heller.

Troligtvis höll de på att dö, hur korkade kan människor vara, helt sjukt. :eek: jag hoppas att, om du kände denna människa verkligen sa sanningens ord om detta ruskiga förfarande. :mad:

Min erfarenhet från marsvin är att de inte är specielt köldtåliga..

Hade en kompis när jag växte upp som hade marsvin och kaniner.. När hösten och kylan kom, stängde hon in dem i en vindtät bod, massa halm, små hus ja hon hade det jätte fint åt dem.. men marsvinen dog... Av köld..

ja vi var bara barn, och ingen av oss begrep att man inte kunde hålla marsvin på samma vis som med kaniner vintertid! Stackars små marsvin...

R8B; Ja vissa folk är inte kloka i huvudet ..

GALOPP; INGEN aning , lixom riskera livet på dom , och VARFÖR ?

Soppan; Ja dt är väl som att släppa en häst på bete , den måste nog vänjas sakta vid gräset .

Milou; Jag känner inte människan , utan det är min kompis kompis kompis typ som gjorde det :crazy:

Atoxa; Nej de är verkligen inte köldtåliga ! Jag har själv marsvin och när det inte är särskilt varmt kan de bli förklyda bara man har fönstret öppen lixom .. Men hemskt med din kompis marsvin ..

Hur kommer man på ideen att torka kaninen i ugnen när den hade blivit blöt av regn? Eller micra katten efter att ha badat den? :eek: :crazy:

Det finns gott om knasigt folk här i världen.

Det finns många idioter i vår värld och den sista är inte född än :mad:

*knapplån*

Hörde ts det på radio så var det ett programm på p3 där lyssnarna fick ringa in och berätta om elaka saker dom gjort mot sina syskon är dom var små..
en lyssnare ringde in och berätade om att h*n lagt sin sydters marsvin i frysen...
samt klippt hennes kanin..

knäppa ungar....:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 019
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?