H
heineken
Jag jobbar som pers.ass och min brukare har handikappridning en gång i veckan. Jag har hållit på med hästar i hela mitt liv, och sysslat med handikappridning privat, och den andra assistenten jag jobbat på ridskola med handikappridning. Varje gång min brukare rider så ska den där
sjukgymnasten med, som för det första är 3 äpplen hög, och för det andra är livrädd för hästar, och för det tredje är totalt nollställd när det gäller hästar. Varje gång min brukare ska rida, så är hon ivägen precis hela tiden.
När han ska ner på hästen (vi använden taklyft), så är hon där och sliter och drar, så han kommer aldrig rätt i sadeln, och när vi ska gå bredvid så går hon precis framför fötterna på oss, så att vi snubblar över hennes fötter när vi går.
Min brukare är 1.90 lång, och väger närmare 100 kg, och har så gott som ingen balans, så det är TUNGT att hålla upp honom, och när hon går framför så får vi gå fel, så att vi inte får den kraften vi behöver, och då säger kärringen: Jag går här, för du ser inte ut att orka... -Nähä??!! Försök att gå en halvmeter för långt bak och räta upp honom..
Om hästen börjar gå och min brukare tippar lite bakåt så skriker hon och blir helt hysterisk, så hon stressar upp både brukaren och hästen.. Och går fram och sliter och drar i allt hon ser. Jag klubbar ner kärringen snart!! Och dom få gångerna som hon inte är frammer och sliter i allt så går hon 2 meter bakom hästen och domderar och säger åt min brukare att han ska göra si och så, även fast vi alla vet att han inte klarar det..
Min brukare är jättedeppig när vi har varit och ridit. Han tycker om att rida, men hon förstör allt det roliga..
Hon hatar att vara i stallet, och är rädd för hästar, men vi får ändå inte rida utan henne, för hon måste vara med om nåt skulle hända. Vad tror hon att hon kan göra åt saken?
Jag blir så förbannad!!! Idiot!!
Jag var bara tvungen att avreagera mig lite..
När han ska ner på hästen (vi använden taklyft), så är hon där och sliter och drar, så han kommer aldrig rätt i sadeln, och när vi ska gå bredvid så går hon precis framför fötterna på oss, så att vi snubblar över hennes fötter när vi går.
Om hästen börjar gå och min brukare tippar lite bakåt så skriker hon och blir helt hysterisk, så hon stressar upp både brukaren och hästen.. Och går fram och sliter och drar i allt hon ser. Jag klubbar ner kärringen snart!! Och dom få gångerna som hon inte är frammer och sliter i allt så går hon 2 meter bakom hästen och domderar och säger åt min brukare att han ska göra si och så, även fast vi alla vet att han inte klarar det..
Hon hatar att vara i stallet, och är rädd för hästar, men vi får ändå inte rida utan henne, för hon måste vara med om nåt skulle hända. Vad tror hon att hon kan göra åt saken?
Jag blir så förbannad!!! Idiot!!
Jag var bara tvungen att avreagera mig lite..