Kanintant
Trådstartare
Jag brukar försöka äta bra mat, för mig innebär det mycket grönsaker, oprocessad mat och undvika alltför mycket vitt mjöl (min mage gillar inte det heller) och socker.
Innan har jag ätit smoothie, turkisk yoghurt, hemmagjord muslim med nötter, kokosgröt osv. MEN så kom det där barnet... och nu funkar liksom ingenting när det gäller frukost. Under graviditeten började jag få ont i magen av allt, särskilt turkisk yoghurt och hallon/blåbär och det håller i sig fortfarande, vilken känns skit för det är min favoritfrukost (och så ska man ju nu för tiden helst inte äta okokta hallon heller ).
Jag behöver hitta något nytt.
- Det ska gå att köpa in en gång i veckan, alltså hålla sig mån-fre.
- Nyttigt och vegetariskt (ägg och mjölk går bra).
- Ska gå snabbt att fixa då jag äter på arbetstid och är rädd om mina få timma jag jobbar (barnet äter på förskolan)
- Ska funka att äta vid datorn/skrivbordet
- Gå att fixa på kokplatta (utan fläkt) eller ätas kallt (har ingen mikro)
- Vara billigt (dvs inte typ valnötter och avokado som heller inte går att köpa ok i vår butik, de är alltid dåliga)
Finns det något som kan funka?
Nu äter jag knäckemacka med ost och kaffe, otroligt trist och jag hade velat äta något utan massa spannmål.
Innan har jag ätit smoothie, turkisk yoghurt, hemmagjord muslim med nötter, kokosgröt osv. MEN så kom det där barnet... och nu funkar liksom ingenting när det gäller frukost. Under graviditeten började jag få ont i magen av allt, särskilt turkisk yoghurt och hallon/blåbär och det håller i sig fortfarande, vilken känns skit för det är min favoritfrukost (och så ska man ju nu för tiden helst inte äta okokta hallon heller ).
Jag behöver hitta något nytt.
- Det ska gå att köpa in en gång i veckan, alltså hålla sig mån-fre.
- Nyttigt och vegetariskt (ägg och mjölk går bra).
- Ska gå snabbt att fixa då jag äter på arbetstid och är rädd om mina få timma jag jobbar (barnet äter på förskolan)
- Ska funka att äta vid datorn/skrivbordet
- Gå att fixa på kokplatta (utan fläkt) eller ätas kallt (har ingen mikro)
- Vara billigt (dvs inte typ valnötter och avokado som heller inte går att köpa ok i vår butik, de är alltid dåliga)
Finns det något som kan funka?
Nu äter jag knäckemacka med ost och kaffe, otroligt trist och jag hade velat äta något utan massa spannmål.