Kamomilla

Trådstartare
Jag behöver inhandla lite nya frottehanddukar och vill ha tips på bra sådana.
Som inte behöver 50 tvättar innan de kanske suger upp lite vatten...
De ska inte heller vara beroende av torktumlare för att vara bra.
Postorder, internet eller fysiska butiker.

@Kamomilla: Christy's Hydro Supreme eller Sheridan's i egyptisk bomull. Jag har aldrig haft underbarare handdukar. Inte billiga men de har oftast nedsatt pris på div brittiska webbshoppar.

De är väl värda pengarna.

Jag har köpt handdukar på H&M Home som varit (och är!) över förväntan. Tjocka, torkar bra och verkar inte bli utslitna, haft dem i flera år. :)

Har flertal handdukar från Jysk som hållt superbra enkla tvättar. Sist jag köpte några var för typ 10 år sedan och ingen utav dem har jag slängt än.

Kommer inte riktigt ihåg märket men det är av den dyrare klassen

Jag har en hel hög med handdukar från olika butiker och märken, men mina favoriter är fortfarande mina gamla från IKEA. Inte hittat några andra som inte har en sån där glatt yta så man mest föser runt vattnet, även om det par andra handdukar nu duger efter... ja, sisådär 50 tvättar. :D

De näst bästa är ett par från Jysk, de blev helt ok efter bara två tvättar. :)

Jag behöver inhandla lite nya frottehanddukar och vill ha tips på bra sådana.
Som inte behöver 50 tvättar innan de kanske suger upp lite vatten...
De ska inte heller vara beroende av torktumlare för att vara bra.
Postorder, internet eller fysiska butiker.
Skippa frotté!
http://www.fermliving.com/webshop/shop/bathroom/towels.aspx?currencycode=SEK&fl=redirect
Här är härligt rifsiga handdukar som suger upp vatten, i alla fall efter bara ett par tvättar (mina är iofs gamla som gatan (10+ år) så de kan ju ha försämrats sedan dess, produktutveckling eller ngt.) Torktumlar dem aldrig, då blir de ju sämre.

Om du vill får du gärna tipsa mig om krispiga lakan som är tjocka, hårda och stela när de är nytvättade. Inte veka tunna satinvävda.

Tack för alla tips!

Någon som handlat på HM, Jysk eller Ikea lite mer nyligen och kan säga hur deras handdukar är nuförtiden?

Jag har gillat Hemtex dyraste serie ("Hotel"?). Tyvärr har Hemtex grävt ner sig i nåt slags 50-shades-of-gråtrist sortiment på senare tid, så de går bort för min del ändå.

Tack för alla tips!

Någon som handlat på HM, Jysk eller Ikea lite mer nyligen och kan säga hur deras handdukar är nuförtiden?

Min mor har köpt från Ikea och är helt ok. (köpta för ca 1 år sen) Jag kan mycket väl tänka mig att handla därifrån när jag ska köpa nya till badrummet.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 276
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
591
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
300
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama