Frostline - någon som använder det för frostfritt vatten i hagen?

jennyjenny

Trådstartare
Kanske lite trist att redan tänka på vinter :o , men vi funderar på att gräva ner vattenslangar på frostfritt djup och få vatten ut i hagarna på vintern utan att behöva bära de där tunga vattenhinkarna och det är ju nu på sommaren/hösten som det är möjligt att gräva.
Så vi tittar på lite olika system och har fastnat för Frostline. De finns bla på W*llab eller sök på frostline vattenkopp.

Är det någon som har dessa vattenkoppar i hagen som är med självtömmande system?

Jag gillar tanken på att inte dra ut el till hagarna utan att det ska sköta sig genom trycket i vattenslangen. Men funkar det en kall vinter utan problem?

Jag hör gärna lite kloka ord om hur bra ni tror att detta blir i Halland där vi tyvärr ofta har blåsigt och snålkallt på vinter :cool:

Sv: Frostline - någon som använder det för frostfritt vatten i hagen?

Gammal tråd, men jag puttar upp den eftersom jag är nyfiken.

Liknande trådar

E
Hästvård Ja nu har ju vargavintern kommit som med ett brev på posten.. burr!! Snö, blåst och kallt som attan! Hur gör ni med vatten i...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
40 736
Senast: Keb71
·
S
Hästmänniskan Blev fel när jag lade in detta alldelse nyss, provar igen... Jag funderar på vilket alternativ jag ska välja i hagen i vinter...
Svar
19
· Visningar
3 166
Senast: Lipan
·
L
Foder & Strö Eftersom det just nu råder skilda meningar om hästarna ska ha tillgång till vatten i hagen under vintern eller ej vore det intressant...
2
Svar
27
· Visningar
2 540
Senast: Juzzzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar