Saybia

Trådstartare
Har "tagit på mig" att göra en hemsida till stallet.
Har typ ingen aning om hur man gör en hemsida övh,
har väl läst lite om kodning & sånt, det verkar hemskt knepigt :crazy: Har iaf kommit fram till att jag ska
försöka använta FrontPage, som sägs vara bra för
nybörjare, men efter en titt på det programmet så
känner jag mig väldigt skeptisk. Fattar ju verkligen inte
hur man går till väga & just nu känns en hemsida väldigt
låååångt borta :( Jag gillar ju att knepa & knåpa så jag
trodde ju att jag i allafall skulle fixa FrontPage men jag
får väl erkänna att jag inte är nåt snille direkt :smirk:

Så, efter att ha sökt lite på Internet om FrontPage men
inte hittat nåt så undrar jag om ni har några bra tips på
böcker där det står hur man använder det programmet.
Tänkte ta en titt på biblioteket nämligen...:idea:

Sv: FrontPage

Jag gillar att jobba i frontpage, men är usel på att förklara.. är självlärd genom att testa testa testa!

Sök på frontpage tutorials, eller frontpage hjälp eller likande så kommer det upp en massa sidor med tips! Bla en jätte enkel och väääldigt grundläggande: http://www.iml.umu.se/stod/program/frontpage/ (frontpage 2000 men alla är rätt lika varandra) du kan ju starta där! Sen bara testa alla funktioner allt eftersom.

Usch för webside program..

Html kod är ju inget svårt...

Läs på lite om html och experimentera så duger det med att du använder "notepad"..

Ta källan från en färdig sida du gillar o ändra den lite bara...

Varför uppfinna hjulet på nytt....

/Jonas

Hmm?! Finns ju många andra funktioner i FrontPage som inte har direkt med HTML-kodning att göra. Funktioner som att leta brutna länkar, olänkade filer osv. Sen är det ett WYSIWYG program och fördelen är då att man enkelt faktiskt ser vad man kodat.
Jag började från grunden med programmering och kodning, så när jag arbetar med FrontPage så kodar jag på HTML delen, korrigerar och finslipar lite mha programmet, har en IE-sida öppen och en FF-sida öppen och så där håller man på. Visst, sen finns det funktioner och inställningar som inte funkar bra i kompatibilitetshänseende för internet eller hjälper den som inte riktigt vet vad felet i koden ligger.
Men det är inte alltid så lätt att förstå logiken med HTML-kodning för alla och då är ju FrontPage bra uppbyggd för dem som vill skapa hemsidor och sånt ändå.

Jag är inte särskilt inne på html (kan väl lite basics och lite ramsidor), jag använder Frontpage sen lägger jag upp sidan direkt från FrontPages eget FTP till mitt konto på http://1go.dk (ingen reklam) :bow:

Tycker att det passar utmärkt om man inte har en så stor hemsida.
Man blir bara medlem och sen får man ett mail med FTP-adress och sådant.

Själv hyr man in sig i sambons företag som säljer domäner och plats :D går aldrig ner! woho!

Jag lärde mig att koda i Frontpage.
Använde mig av Frontpage 2000 Handboken av Sanna Danell och Jesper Ek (Pagina Förlags AB, 1999)

Superenkel!
Sen tycker jag att Frontpage är rätt lik Word utseendemässigt. Annars så är det väl bara att in och testa saker.

www.lissaexplains.com är en skitbra sida för hemsidor (HTML, CCS, JavaScript etc). Byggd för barn, dock på engelska med väldigt lätt att förstå. Kanske kan lära dig lite därifrån?

Lycka till!:)

Tack för alla tipsen! :) :bow:
Har läst på era länkade sidor & lånat boken "Lättpocket FrontPage 2000". Har kommit igång med sidan nu & det var inte så svårt faktiskt :angel: Fast ännu så länge kan man väl bara en bråkdel ;)
Har en del frågor men jag får väl söka själv, bla. om det går att lägga in en hyperlänk utan att texten blir understruken, ser så konstigt ut då :crazy:
Nåja, hade gärna lärt mig koda, det var tanken från början, men efter att ha tittat igenom lite sidor om html-kodning & fått en massa förfrågningar om när hemsidan är klar, så har jag lagt tankarna på att koda själv åt sidan... i allafall till en början ;)
FrontPage verkar vara en hyfsat lätt sida för nybörjare som jag i allafall & det duger gott så länge...även om det är lite "fusk" att använda en sida som kodar automatiskt.
Menmen, så får det bli i allafall :p

Nu har jag FP 2003, men jag markerar bara länken och tar bort understrykningen på samma sätt som i ett ordbehandlingsprogram (knappen med ett understruket U).

Wiike skrev:
Själv hyr man in sig i sambons företag som säljer domäner och plats :D går aldrig ner! woho!
Eller också gör man som undertecknad, äger hela baletten själv, både servrar, reservutrustning och reservkraft. Hittills har jag inte haft nån oplanerad downtime.:D

Testade det men det hände inte någonting alls :crazy:
Nåja, man överlever med att ha länkarna understrukna också ;)
Nu är sidan i allafall så gott som klar, tänkte ta & se om jag kan fixa upp den på nån sida...måste bara lära mig hur jag ska gå tillväga.
Blir ju helt snurrig av allt läsande :angel: men antar att jag måste fixa nåt webbhotell för att det ska funka...

I need help :angel:
Nu är hemsidan på god väg att bli färdig som sagt,
men jag håller på att bli ihjältjatad av personer i stallet
som vill "se hur den ser ut".
Så hur gör jag? Finns det nånstans där jag kan lägga upp
den tillfälligt tills jag skaffat ett "ordentligt" webbhotell?
bara för att visa de i stallet hur sidan ser ut menar jag...

tacksam för all hjälp jag kan få, jag är ju som sagt en
riktig nybörjare på det här med hemsidor ;)

Har du ett eget abbonemang hos BB, telia eller annat där du har utrymme?
Släng upp den där tillfälligt tills du skaffat ett annat webbutrymme.
Ett gott råd, lägg inte ut den "permanent" på något privat utan antingen köper stallet utrymme eller lägger på nån gratissida

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 566
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 435
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 377
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix