M

millansnillan

Jag undrar hur mycket Frontpage klarar av. T.ex hur mycket HTML m.m. Kan man t.ex. göra så det går att bli medlem och sedan skicka meddelanden mellan medlemmarna och forum m.m.?
Kan någon skriva för och nackdelar med att ha Frontpage som en fungerande medlemssida?

Vet inte annars hur jag ska fixa hemsidan :crazy:
 
Medlemsfunktionen kan man ju lösa genom att ha ett formulär man fyller i information i och sen mailar till dig som sen gör en medlemslista.
Forum och meddelande (gästboksliknande?) får man nog använda sig av någon annan service.

Det kan säkert gå med Frontpage (har inte så bra koll på programmet. Men jag tror man behöver använda sig av andra saker än HTML för att göra en bra lösning...
 
En medlemssida kräver nog "kraftigare" programmeringsspråk än HTML. :/

Efter vad jag har hört är Frontpage ett ganska dåligt program som bl.a. genererar en massa skräpkod. Men å andra sidan borde Frontpage klara av det mesta även om det kanske finns andra program som gör det bättre.

Själv föredrar jag dock att koda för hand. :crazy:
 
Ja, Frontpage lägger in mycket skräpkod. Jag brukar göra "mallen" i frontpage och sen gå in i html-koden och ändra och rätta till.
 
Vilken Frontpage pratas det om :confused:
Frontpage express :confused:
Microsoft Frontpage 98 :confused:
Microsoft Frontpage 2000 :confused:
Microsoft Frontpage 2001 (igår i microsoft office xp)
Jag har för mig det finns en Microsoft Frontpage 2003 också men är inte helt säker (orkar inte kolla upp :p )
Det är en himla skillnad på programmen + att frontapge express inte är samma som microsoft frontpage och ms frontpage 98 är mycket sämre än ms frontpage 2000.
 
vi har xp så jag antar att det är 2001 som jag kör på just nu då..

Jag gör dock inte några medlemssidor där man loggar in osv utan bara vanliga "enkla" sidor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
762
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp