from. -08 endast pengahandicap?

Sv: from. -08 endast pengahandicap?

Jag tycker att man är egoistisk om man bara tänker på sig själv och inte ser till hur andra vill ha det.

Åh, det var en lättnad att höra. Jag som var oroad över att du kallade mig egoist bara för att vi har olika uppfattning!

Men att det skulle bli billigare att tävla bara för att man tar bort prispengarna tror jag inte ett dugg på. Det sa man när prispengarna skulle bort inom ridsporten, och vad jag vet (ej särskilt insatt, msåte jag erkänna) så har det inte blivit särskilt mycket billigare. dessutom är det inte själva tävlandet som kostar (startavgift, box mm.) utan allt runtomkring, som bensin, dress, sulky, sele och ffa. ponnyn!

Däremot vore det bra för klubbarna, då en klubb går några tusen back varje tävlingsdag.
Varför införde man förresten att de 5 första skulle ha pris oavsett antal startande? Skulle hellre ha det gamla med hälften eller hälften+1 vid ojämnt antal startande.

Bara för att ridsporten gör på ett sätt måste inte vi göra likadant, precis som att vi inte måste göra precis som STC gör. samma diskution kom upp i ridsportsdebatten, att "i simning fanns det minsann inga pengar" och "i fotboll finns inga prispengar"...
Helt olika sporter, anser jag.

Och all ridsport har inte tagit bort sina prispengar...

Man måste ju få ha en egen uppfattning, och det kan ju inte stämma med allas tycke...
Men däremot surar jag till när ungdomarna verkligen försöker att göra sina röster hörda, och sen iaf blir totalt överkörda.
Och när sen någon tycker att de mindre kravlösa barnen kan hålla till ute i skogen.... då blir jag skogstokig!!!
Det är så många barn, både stora och små, som jobbar och sliter varje dag för att få köra lopp med sin ponny, ska de inte få göra det nu då eller??

Det är så många barn, både stora och små, som jobbar och sliter varje dag för att få köra lopp med sin ponny, ska de inte få göra det nu då eller??

Eeeh... jag förstår inte frågan. Skulle jag avkrävas svar för att "många barn inte ska få köra lopp med sin ponny", eller hur menar du?

Att ponnyer som inte har några poäng inte kommer med i lopp är naturligtvis beklagligt; är det detta du kritiserar? Du kanske i så fall kan komma med ett konkret förslag till ett mer rättvist system? (PS. Det är inte är jag som konstruerat eller infört ponnytravets tvångsstrykningsregler)

ameos idéer kring slopade prispengar är tänkvärda; kanske borde prispengarna tas bort i kategori A där ju de yngsta kuskarna/barnen kör. Vad tycker de aktiva själva i frågan?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka