Sv: Frolic?

Jag hade en gång, ganska nyligen faktiskt, lite Frolic över, sådär lagom mycket till en portion. Onödigt att spara på dem, tyckte jag, och gav dem till valpis.

Dagen därpå (han fick Frolicen kvällen innan) bajsade han inomhus för första gången på flera månader. Och började därefter snurra omkring igen, varpå jag snabbt släppte ut honom på uteplatsen, där han direkt bajsade en stor, porös, brunrosa hög. Och den luktade verkligen inte hallon.

Efter det använder vi Frolic som belöning, endast.

Fast med tanke på vilket häftigt foderbyte det blev så behöver det ju inte berott på frolicen..

Bara en tanke, jag ger det bara som godis och nån enstaka bit ganska sällan. Inte haft problem. Försökte ge det som helfoder åt anorexitiken jag hade förr, för att hon skulle äta NÅT, men hon fnös åt det med så jag vet inte om/hur det hade fungerat.

Flera veterinärkliniker har btw frolic som godis?

Fast med tanke på vilket häftigt foderbyte det blev så behöver det ju inte berott på frolicen..
Nja, vi har bytt/lagt till foder tidigare utan att hans mage protesterat. Jag ser ju på hans bajs vilka dagar han tränats mycket också; även om det inte är samma mängd så är det liknande i färg och konsistens som det var då.

Jag använde det som belöning en stund,
min hund fick kliande utslag på magen.

Jag kopplade inte ihop det med Frolic, men när jag visade det på vet.klinik frågade veterinären med en gång om hon fått Frolic..

Slutade förstås ge henne, och utslagen var borta på ett par dagar.
Detta är en hund som annars inte reagerat på foderbyten eller är spec känslig.

Jag ger min hund Frolic som "vanlig" hundmat.
Han tkr jättemycket om det och har inte haffr något problem med sjukdomar av fodret..:)
Det ser ju godare ut också,en annat torrfoder

Använder Frolic som helfoder..är jättebra!!
Tycker at fodret har fått för mkt kritig,min hund blir ALLDRIG lös i magen av det..LOVAR!!
Sluta klandra Frolic:bow:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar