F

Flo-Jo

Finns det någon här som använder deta som komplet hundfoder?
Alltså bara frolic.. jag ger mina hundar frolic som belöning och dom ÄLSKAR DE.. Har inte funderat så mycket på innehållet men kan det verkligen vara lika innehålls rikt som ett vanligt (riktigt) foder..

Sen har jag en lite funderings fråga oxå det är så här att jag håller på att ge en av gossarna en 3 dagars AVmasking nu men tänkte oxå behandla dem med Frontline nu för att förhoppnigs vis bli kvitt fästingarna för en tid..kan de påverka om man avmaskar samtidigt? eller bör man vänta ett tag.

Tänkte ringa VET om deta men dom kanske tar mig fel :angel: konstig fråga kanske...:angel:

Sv: Frolic?

ang frolic. skulle du vilja äta mat som innehåller så mycket färgämnen och konserveringsmedel? det vill då inte jag och alltså får hundarna bara det som belöning någon gång ibland. tycker även att det har en ganska kraftigt laxerande effekt om de får för mycket, och dessutom dricker de kopiösa mängder i förhållande till mängden foder de fått.

det andra vågar jag inte svara på.

Aldrig. Hon får en eller två ibland av en granne, annars inga alls.
Kris uppstod efter att hon fått alldeles för många frolics av nämnda granne, vilket resulterade i akut raketbajsande och nattliga bajsrundor där det sprutade vatten och knallorange sörja ur hunden.

Jag skulle aldrig utfodra med det som helfoder.
Min hund får en nångång ibland, brukar dela en frolic i fyra små bitar. Hon är väldigt känslig för foders innehåll, blir lätt risig i hud och mage och kan säga att av frolic får hon jätte mycket "plitor" i huden, kliar sig mycket och blir kass i magen om hon får för många...

Har hört att en vanlig bieffekt av frolic är att hunden börjar klia sig dvs allergireaktion. Man behöver bara använda det som "godis" för att få denna effekt tydligen. Givetvis klara vissa hundar av att äta det utan "kliningar"..........

..nåja, som sagt nått jag hört och inte varit med om själv!

ang frolic. skulle du vilja äta mat som innehåller så mycket färgämnen och konserveringsmedel?

Errm jag äter ju både godis och div annat skräp så jag tror nog frolic är hälsosammare i det avseendet än mycket som vi människor glatt stoppar i oss. Men jag tycker hundarna brukar bli dassiga i magen om de får för mycket av det så jag ger hellre något annat.

Använder också Frolic enbart som belöning. En Frolic delas i fyra bitar och räcker alltså långt!

Har, vid ett tillfälle till en matvägrande hund, fodrat med Frolic som enda helfoder under några veckor. Resultat: hunden åt, men gick kraftigt upp i vikt. Mao - Frolic innehåller tydligen en massa onödigt fett!

Aldrig. Hon får en eller två ibland av en granne, annars inga alls.
Kris uppstod efter att hon fått alldeles för många frolics av nämnda granne, vilket resulterade i akut raketbajsande och nattliga bajsrundor där det sprutade vatten och knallorange sörja ur hunden.

Därav har min hund sedan ett halvår tillbaka stikt Frolic och Frolic-kusiner förbud... :D Det är så himla tråkigt att springa upp varje timme hela natten för några små Frolic... :crazy:

Jag hade en gång, ganska nyligen faktiskt, lite Frolic över, sådär lagom mycket till en portion. Onödigt att spara på dem, tyckte jag, och gav dem till valpis.

Dagen därpå (han fick Frolicen kvällen innan) bajsade han inomhus för första gången på flera månader. Och började därefter snurra omkring igen, varpå jag snabbt släppte ut honom på uteplatsen, där han direkt bajsade en stor, porös, brunrosa hög. Och den luktade verkligen inte hallon.

Efter det använder vi Frolic som belöning, endast.

Använder Frolic som belöning.

Mina föräldrar använde Frolic till sin första hund i början på 80 talet som helfoder en tid, de bytte snabbt foder dock:angel:

Jag har det ändast som godis till hundarna.
Men jag tänkte eftersom det står på förpackningen att det är ett helfoder så blev jag lite nyfiken..
Men om det har orsakt så mycket (problem) så borde väl tillverkaren göra någonting åt detta! eller?

Har hört att en vanlig bieffekt av frolic är att hunden börjar klia sig dvs allergireaktion. Man behöver bara använda det som "godis" för att få denna effekt tydligen. Givetvis klara vissa hundar av att äta det utan "kliningar"..........

..nåja, som sagt nått jag hört och inte varit med om själv!

Intressant!! Jag brukar ge frolic som godis/belöning och min ena hund har en del hudproblem. Ska genast sluta ge henne Frolic och se om det blir bättre.

Någon som har tips på något bra hundgodis? Iofs är hon jätteglupsk och skulle säkert lika gärna ta en kula hundmat men det känns så tråkigt...

Jag har leversnittar, frolic och vanlig hundmat (Bravo torrfoder valp) när vi tränar.

Ibland blir det något köttbulle/korvbit som extra frestelse t.ex. vid kontaktövning eller "inte ta förrän varsågod"-övning:)

Min vet säger att det absolut inte är bra för någon hund att äta det. Då det är väldigt starkt för magen, kan det sluta riktigt illa. Det samma gäller sådana levergodisar dom flesta innehåller väldigt mycket socker och kan sluta med att hunden blir sjuk.

Jag bakar mitt hundgodis själv. Då vet jag vad som är i och det blir billigare även om det tar lite tid.

Min vet. avråder stark från att använda Frolic, det är mycket allergiframkallande.

Själv använder jag enbart ost, skinka och tex morötter som hundgodis, effektivt och finns alltid i kylskåpet.

Menar du mig eller knapplån?

Det är min vet som har sagt att frolic funkar utmärkt som godis om man inte ger det alltför ofta. Och leversnittar var/är helt okej att ge.. Så jag går efter hennes råd:)

Jag skrev att dom flesta levergodisarna innehåller socker. Det finns sockerfira levergodiasar att köpa. Läs på innehållsförteckningen och fundera på om hunden verkligen behöver allt som står där.
Det är ju inte så svårt att göra eget godis, blodpudding, kyckling och lever (inte i för stora mängder) är ju gätte populärt (finns ju olika recept också).
Diabetes och fetma är två saker som kommer väldigt mycket, och är helt och hållet människans verk då det inte är naturligt för hunden att ha sådana sjukdommar.
Jag skulle aldrig förlåta mig själv om min hund fick någon sjukdom som jag kunde ha förfindrat genom att bara ändra lite i det jag ger honom. Eftersom jag kör med klicker väldigt mycket i vardagen, och min hund lätt går upp i varv skulle han bli knäpp av att få i sig något som innehåller för mycket socker.
Ni kan göra ett prov på er själva, mät erat blodsocker och kolla vilken nivå den ligger på. Käka sedan en aska med vindruvor och direkt efter ta ett porv igen. Det är inte nyttigt att ligga på en sådan hög sockernivå, och kolla igenom hur mycket socker hunden får i sig på en dag (i godiset, i torrfodret, i benen osv). Det krävs så lite för att göra så mycket!

Använder det aldrig som komplett foder, hon får det som godis istället :d

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar