Sv: Fristad 1 maj
Gordy,
den dagen jag tror på mig själv - det är den dagen jag skall sluta med hästar för då är jag fullärd.
Openryttare är jag, som du nog vet, för att jag är ärlig nog att lösa den licensen iumed att jag arbetat med hästar sedan 18 års åldern. Men visst hade jag väl kunnat ljuga jag med.
Tränare och tränare, jag är fortfarande en kamikazeryttare som gör mitt bästa, jag hjälper till där jag kan helt enkelt. All ersättning, även om det bara råkar vara en fika som tack för hjälpen räknas som betalning, alltså kan jag inte hjälpa andra och ta emot så mkt som ens bensinpengar utan att vara open. Och om att ha tränat hästar och hjälpt andra där man kunnat gör att man kvalificerar sig som tränare så so be it, men du ser då inte mig ta emot träningshästar på löpande band eller hur? Jag rings ut där jag behövs, punkt och slut med det. Kan jag hjälpa så gör jag, det är så enkelt så Gordy, kan jag inte så kan jag inte och jag har inga problem med att erkänna det heller.
Men fanken, inte tusan är jag BÄST någonstans och inte helsicke är jag perfekt (vilket det står, klart och tydligt i den andra tråden med). Jag är en människa som alla andra med stora fel och brister, behöver fler timmar i sadeln och har bara tävlat fåtalet gånger - enbart för att skola andras hästar. Det vet du väl det med, inte sant? Jag är ingen Tävlingsryttare, det trodde jag alla visste, eller? Jag går knappast ut för att kamma hem något alls, jag räknar kallt med att nolla mig, några högre förväntningar har jag knappast fastän hästen är bra.
Har du några problem med att jag anser att folk behöver utbildas och att folk kanske behöver fundera ut vilket ansvar man har som hästägare/hästtränare när man lämnar iväg häst för träning så kan du väl ta det med mig på pm isf? Dom tankarna hade jag långt innan jag löste min AQHA openlicens, som jag f.ö. endast löste för att jag blev ombedd av de stall där jag hjälper till då och då för att ev. kunna gå in i nån klass och hålla häst. Jag hade inga, har fortfarande inga, planer på att tävla SQHA för egen del. ~Jag~ personligen skiter blankt i prestigen, tävlar jag så är det för andras skull, för att dom frågat om jag skulle vilja - inte för att Jag ska bevisa något. Jag har inget behov av att bevisa ett sk*t för någon. Har aldrig tävlat egen häst, vette fanken om jag någonsin kommer göra det heller, varför skulle jag? Jag trivs bra bland gräsrötterna där prestige är sånt som drabbar andra och där man faktiskt får vara lite skitig under naglarna ibland.
Eller Varför inte komma med lite motargument så vi kan utveckla tankarna därborta i den andra tråden istället!
Men fler fåniga personpåhopp betackar jag mig för, jag trodde faktiskt mer om dig än så.
Men nu kanske jag överreagerar i och för sig, har haft en ganska dålig dag. Men om inte annat så har ju det nu blivit Väldigt allmänt känt Varför jag tävlar så lite som möjligt och Varför jag innehar openlicens i AQHA. Det var ju lajbans, vilken hemsk människa jag är som inte vill ljuga för AQHA och samtidigt kunna hjälpa folk... Usch och fy på mig! Jag ska genast gå och skämmas i ett hörn.