Sv: Frisk?

Men gud vilken hjärtskärande blick..
Tyvärr kan jag inte svara på din fråga. Inte ser den frisk ut inte. Dock upplevde jag att filmen "snabbspolats"?

Tkr inte ritkigt att det ser ut som den snabbspolats...
men det jag kan tänka mig är att den kanske har epelepsi (?)
För i början är den ju "vanlig" och sen i slutet blir den som om ingenting hade hänt.. så ja jag vet inte?

Usch ja ljudet lät hemskt, men en av mina katter brukar jaga flugor och låter då mycket och slickar sig om munnen. Kan det vara så att någon håller någon typ av leksak och dinglar med utanför kameran? Katten såg ju lugn ut strax innan och direkt efter "anfallet"..??
Ljudet behöver ju inte vara från katten - kan ju vara pålagt efteråt.
Men om det var ett anfall så fy för ägarna som bara fotade..

Ja, ser ut som någon typ av anfall, ep eller liknanade.
Usch, stackars katt! Fick ont i hjärtat :cry:

Vore det inte för färgen så skulle det kunna vara min mors katt precis så beter den sig när man kliar den vid svansroten:D

Det är nog inget konstigt med den filmen. Min mosters katt gör exakt likadant när man kliar den vid svansroten. Däremot kan jag tycka att det var lite elakt att hålla på så länge :crazy:
Mosters katt slickar sig om munnen samtidigt som den jamar/ylar, o då låter de så där.
Ibland har han ryggkliarryck, o springer o hetskliar sig på ryggen, men han når inte riktigt o då får man hjälpa till att klia, då gör han så där. Han kan springa iväg när han vill, men det är skönt samtidigt så han gör inte det. Det är väl som när det kliar på vår rygg o vi inte når.

han som filmade kliade katten vid svansroten. den reagerar väl så på det.. ar ju sett fler katter som gör sådär.. han kanske tycker det är obehagligt.

Den såg ju dessutom inte ut att vara fasthållen, då filmaren filmade med ena handen o kliade med andra. Katten kunde antagligen sticka därifrån när den ville.

När kattorna här hemma hamnar i bråk så tycker jag att dom kan få ungefär det ljudet och den blicken. Fick först intrycket med att det var lite pitchat.

Blicken kan ju ha att göra med kameran 2 cm från kattens nos. :D
Sen har ju alla katter olika röster.. :crazy:

Min katta låter rätt likt det där om man kliar henne vid svansroten..

Senast ändrad av en moderator:

*kl
En av mina katter gör det när man kliar eller borstar honom vid svansroten. Han hålls inte fast utan väljer själv att sitta kvar, verkar faktiskt gilla det av nån konstig anledning:confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka