Sv: Frisk?

Men gud vilken hjärtskärande blick..
Tyvärr kan jag inte svara på din fråga. Inte ser den frisk ut inte. Dock upplevde jag att filmen "snabbspolats"?

Tkr inte ritkigt att det ser ut som den snabbspolats...
men det jag kan tänka mig är att den kanske har epelepsi (?)
För i början är den ju "vanlig" och sen i slutet blir den som om ingenting hade hänt.. så ja jag vet inte?

Usch ja ljudet lät hemskt, men en av mina katter brukar jaga flugor och låter då mycket och slickar sig om munnen. Kan det vara så att någon håller någon typ av leksak och dinglar med utanför kameran? Katten såg ju lugn ut strax innan och direkt efter "anfallet"..??
Ljudet behöver ju inte vara från katten - kan ju vara pålagt efteråt.
Men om det var ett anfall så fy för ägarna som bara fotade..

Ja, ser ut som någon typ av anfall, ep eller liknanade.
Usch, stackars katt! Fick ont i hjärtat :cry:

Vore det inte för färgen så skulle det kunna vara min mors katt precis så beter den sig när man kliar den vid svansroten:D

Det är nog inget konstigt med den filmen. Min mosters katt gör exakt likadant när man kliar den vid svansroten. Däremot kan jag tycka att det var lite elakt att hålla på så länge :crazy:
Mosters katt slickar sig om munnen samtidigt som den jamar/ylar, o då låter de så där.
Ibland har han ryggkliarryck, o springer o hetskliar sig på ryggen, men han når inte riktigt o då får man hjälpa till att klia, då gör han så där. Han kan springa iväg när han vill, men det är skönt samtidigt så han gör inte det. Det är väl som när det kliar på vår rygg o vi inte når.

han som filmade kliade katten vid svansroten. den reagerar väl så på det.. ar ju sett fler katter som gör sådär.. han kanske tycker det är obehagligt.

Den såg ju dessutom inte ut att vara fasthållen, då filmaren filmade med ena handen o kliade med andra. Katten kunde antagligen sticka därifrån när den ville.

När kattorna här hemma hamnar i bråk så tycker jag att dom kan få ungefär det ljudet och den blicken. Fick först intrycket med att det var lite pitchat.

Blicken kan ju ha att göra med kameran 2 cm från kattens nos. :D
Sen har ju alla katter olika röster.. :crazy:

Min katta låter rätt likt det där om man kliar henne vid svansroten..

Senast ändrad av en moderator:

*kl
En av mina katter gör det när man kliar eller borstar honom vid svansroten. Han hålls inte fast utan väljer själv att sitta kvar, verkar faktiskt gilla det av nån konstig anledning:confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 128
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 199
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?