Frimärken

S

Safir_

Hej! Jag vet inte om jag lägger den här i rätt tråd nu...
Ska skicka ett vanligt brev till USA nu i dagarna, men undrar hur det funkar med frimärkena. Behöver man ha, typ, flera frimärken eller hur ligger det till? Om någon har koll så vore det jättesnällt om ni kunde upplysa en mindre vetande. :p Tack på förhand!:banana:
 
Sv: Frimärken

Det allra enklaste är ju att du går till posten och fråga. Sen är det ju olika porto-avgift om det ska gå som flygpost.

Hur många frimärken du ska ha beror ju på hur mycket brevet väger. Dom väger på posten.
 
Sv: Frimärken

Sen är det ju olika porto-avgift om det ska gå som flygpost.

Jag tror faktiskt alla brev till USA går med flyg...

Du kanske tänker på A-(Prioritaire) och B-post? Utrikes går det bara att skicka med A-post och man ska sätta en Prioritaire-lapp på brevet.
*informera* :D
 
Sv: Frimärken

Jag brukar göra det enkelt för mig och gå till närmaste postombud och låta dem ta hand om det.
 
Sv: Frimärken

Är det upp till 20g (dvs ett eller två papper) i kuvertet så är det 12kr, dvs två vanliga eller ett tolvkronors. Är det upp till 100g kostar det 28kr.
Eftersom det ska utomlands ska det sitta en blå Prioritaireklisterlapp på, och dessutom krävs en tulldeklaration utanför EU (behövs dock inte om du enbart skickar papper).

Det finns inga olika kostnader för flyg eller inte som någon skrev. Det går inte att skicka b-post utrikes, och därför är det enbart en portotabell som gäller.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
667
Senast: Gimlan
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 136
Senast: Hazel
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp