Friluftsföreningar

canine

Trådstartare
Finns det sådana aktiva? är det någon här som är medlem i någon?

Jag är väldigt friluftsintresserad, gillar hajker, skulle verkligen vilja fjällvandra osv, men har inga vänner eller bekanta med samma intresse att göra det med. Jag upptäckte att det finns friluftsföreningar i vissa studentkårer men dessa är ju bara för studenter så då kom jag att tänka på att det borde väl finnas fler i min situation och därav föreningar att gå med i?
Men jag har samtidigt aldrig kommit i kontakt med någon så började fundera på om det ens finns?

Finns det sådana aktiva? är det någon här som är medlem i någon?

Jag är väldigt friluftsintresserad, gillar hajker, skulle verkligen vilja fjällvandra osv, men har inga vänner eller bekanta med samma intresse att göra det med. Jag upptäckte att det finns friluftsföreningar i vissa studentkårer men dessa är ju bara för studenter så då kom jag att tänka på att det borde väl finnas fler i min situation och därav föreningar att gå med i?
Men jag har samtidigt aldrig kommit i kontakt med någon så började fundera på om det ens finns?
Friluftsfrämjandet utan tvekan! Är fortfarande medlem (och invigd TVMare givetvis ^_^) även om jag knappt är ute längre.
Var bor du?

Nu är jag på tok för gammal för att hänga här (36) men jag kan ändå inte låta bli att slå ett slag för Friluftsfrämjandet.

Friluftsfrämjandet är suveränt - men kolla så att du går med i en förening som har vuxenaktiviteter (vissa kör mest skogsmulle). Själv paddlar jag kajak och åker skridskor med Friluftsfrämjandet. Men då jag i deras nyhetsbrev klickat i att jag är intresserad av vandring och liknandde får jag även information om deras turer. Gå in på hemsidan och titta i aktivitetskalendern (det kanske inte är jättemycket vandring ute under den här årstiden, men frammåt vårkanten har de nog klart sitt sommarprogram i de olika lokalföreningarna). Min erfarenhet är att deltagarna är av alla åldrar. Och framförallt att åldern inte har så stor betydelse när man är ute. Jag har lärt mig massor om djur och natur av riktiga gamla friluftsrävar på de turer jag varit med på.

Lycka till!

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 006
Senast: hundtant
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 020
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar