Friendship

M

mariahmia

Har betäkt mitt sto i år och Friendship fick bli den lycklige. Nu skulle jag vilja veta lite mer om honom. Någon som har någon avkomma? Någon som har kul info och kanske andra bilder än de som finns på hemsidan.
MVH Mariah

Sv: Friendship

Hej! Jag har massor av bilder på honom, i stallet och utanför. Och en lång bra film när han rids, samt tömkörningsfilm från Markebäcksdagen.

men såklart så ligger de inte på den här datorn, så jag får fixa det när jag kan.

Förresten, sök på andreasvillén på youtube.com så kommer det nog upp Friendship filmer :)

Lotta

Jag gillar Frienship skarpt även om jag endast sett honom på bild och film.

Min syster har en hingstunge f.08 e:Friendship. Han rör sig riktigt riktigt bra. Mycket svävmoment i traven :d

En försiktig men trevlig och pigg grabb. Betydligt mindre än stoets förra avkomma (DelaGardie) men ändå rejäl.

03-20.jpg

Det ska jag absolut göra. Va roligt.

Vilken fin fölis.
Tack

jag tycker också mkt om friendship och ska jag betäcka stoet ngn mer gång blir det med honom! Han är så läcker :love:

Jag har en hingst :07 efter Friendship, som är otroligt trevlig. Jag har oxå varit och träffat Friendship på Markebäck :love:. Om jag skulle betäcka så skulle valet vara enkelt !

Jag har ett föl e: Friendshi. (TwiggyM lade upp en bild lite högre upp).
Jag ska definitivt betäcka med honom igen.

Kill bill som han heter är då E: Friendship ue: Anart-Ganesco.
Han är väldigt trevlig, dock försynt och föriktig, bra rörelser med en trav som är väldigt lätt och svävande.
tyvärr visade vi inte på fölvisning eftersom mitt sto då stod på semin station för att semineras om med friendship.(tyvärr tog hon sig inte i år).

Dessutom ska han (trots att mitt sto inte blev dräktigt i år) ha bra kvalite!

Jag hade inte hört något om denna hingst innan jag valde honom förra året, det var min semin veterinär som rekomenderade honom för hans fantastiska gångarter och temperament. ridbar heten ska oxå vara mkt god.

Jag har ju ett ganska rejält gammeldags sto och friendship verkade passa väldigt bra..
jag har bara sett honom ute i hagen och sedan på film/bild men jag är förälskad.!

en till bild på min grabb.
killbill-volten.jpg

o när han bara var någon dag gammal
killbill4.jpg

Jag såg honom på öppet hus på MB i våras och jag gillade honom skarpt :love:

Jag valde Friendship bla för att jag blev rekommenderad honom då han skulle ha bra kvalitet...o mitt sto har cystor o kan vara svår att få dräktig. Tog inte i år.
Får försöka när hon inte har föl vid sidan.

Jag har en fölunge som är e:Friendship!! Han är jätte trevlig:laugh: Jag skulle inte tveka att använda Friendship igen om jag kunde! Det är fölungen (Freeman) jag har som visnings kort, finns fler bilder på min hemsida!http://www.emmaknutsson.se
/Emma

Tack för alla svar. Alla som har avkommor efter honom verkar vara väldigt nöjda. Jag valde honom på dite "dumma" grunder, men det känns nu som om jag inte ångrar mig. Har hittat lite filmer på Youtube och han är verkligen superfin. Tävlas han något i sverige och isåfall av vem?

Stoet som är seminerad är efter Rubinrot-Bratin. Hon är liten och nätt med en helt underbar ridbarhet ochett psyke som är gudomligt. Avkomman har ju all möjlighet ett bli bra :)

Min 7 åriga vallack är efter Friendship!
Mycket fart i honom men ändå så snäll! Han är väldigt lättlärd och positiv!
Här är några bilder...

1216661276_resized.jpg

1216661406_resized.jpg

1216661535_resized.jpg

Jag har en hingstunge född 08 efter Friendship. Världens bästa fölunge, enligt mig själv. Han är kanon med allt, superlättlärd och väldigt ödmjuk, snäll och trogen. Gör vad som helst med honom och han går med på det mesta. Hna var till en början brun, som mamma, och jag trodde att han garanterat skulle få samma färg som henne. Men nu har han börjat sätta vinterpäls och det ser ut som att han blir väldit mörk. Hoppas hoppas!! Annika H, din var jättefin!!!

Bilder på Humle finns på www.rumpan84.pixbox.se

Tack så mycket! :) Humle, vilken sötnos! Är det någon som vet hur länge Friendship blir kvar i Sverige? Eller är han såld till Markebäck?

han är såld av Anke ter beck till Anna Björkman som även äger Don Primero. Frindship står på Markebäck.:)

Mitt sto har också en Friendship i magen! Skall bli super spännande och se vad som kommer ut!

Försökte betäcka mitt Chapman sto med Friendship i år men det tog inte. Hon är en krångelmaja så inget ont om Friendship...han rekommenderades pga hans bra simmare....

Mitt sto tog sig direkt med honom. Ska nog betäcka i vår igen, men inte med samma denna gång. Det lutar åt Quite Easy, men är öppen för förslag.:idea: Hon är ett hoppstammat sto Electro-Dammen-RalmèZ. Bestämd dam men okomplicerad. 1,65 i manken. Bilder finns på www.rumpan84.pixbox.se

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
910
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 439
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka