French Kiss

Gabby_Ossi

Trådstartare
Någon här som har bra koll på denne tyske hingsten/sett avkommor? Vad jag hittade på blup så finns det inte så många i sverige. I Do Kiss såg jag på avelschampionatet och den var ju väldigt fin :)

Fram med allt ni vet :D

Nu när jag ska rida in en 07a e. honom måste jag ju läsa på :angel:

Sv: French Kiss

Vet en u. Sunny Boy - Akzent II som blev mycket lik sin mor men bättre, dubbeldiplom på treårs har jag för mig.
En annan lika gammal e. Continue-Classiker blev också lik sin mor men rörde sig bättre. Tror inte den är registrerad dock..
Båda mycket trevliga och lätta att ha att göra med, mamman till den sistnämnda var en ytterst känslig märr så FK valdes pga Florestan-avkommornas trevliga temperament och för att han hade bra hoppförmåga på sitt 70-dagarstest. Stoet hade tävlat fälttävlan så det var det avkomman skulle användas till var tanken..

Kommer denna 07:an möjligen från Löderupstrakten?

Undrar om FK fortfarande är verksam i aveln? Eller drabbades han av samma "förbannelse" som Poetin och Fürst Heinrich?

Denna 07a är skolans uppfödning som jag ska rida in i kursen Hästens Utbildning. Hon kommer alltså från Bollerup :)

Hennes mamma är e. Bugatti Hilltop - D-Day - Napoleon, mormorsmor är alltså helsyster med Amiral, Bombay, Cambay och gänget.

Tyvärr plockar ingen in sperma ifrån denna hingst, eller har jag missat det???

Vet inte om någon gör det längre men de måste ju ha gjort iaf -06. Enligt blup har han bara 10 avkommor i Sverige, eller, 9 svenskfödda och en dansk godkänd hingst.

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 968
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 723
Senast: YlvaG
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka