Freestyle och htm

Tibialis

Trådstartare
Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul.
Jag tycker det är jättesvårt att hitta passande musik till freestylen framförallt. Min hund är stor men ganska smidig och alert. Tycker att jag lyssnat på musik på längden och tvären och inget passar riktigt - den är för snabb, för långsam, för repetitiv, händer för mkt osv i all oändlighet :p

Nån mer som tränar/tävlar freestyle och/eller htm?
 
Jag håller på främst med htm, vi är uppe i klass 3. Vi har också kört lite freestyle i klass 1. Men vi har tagit uppehåll i år då jag fokuserar på att försöka ta championatet i rallylydnad. Jag har insett att jag inte har tid eller ork att träna så mycket som det skulle behövas för att vara i högsta klassen i två grenar.

Jag tycker också det är jättesvårt med musik och det har hittills landat i låtar som är ok att göra ett program till och som jag vet att jag kommer stå ut med att höra 100-tals gånger. Har ännu inte hittar någon som egentligen är perfekt.
 
Tränade med förra hunden och tävlade lite. Gick tipset att lyssna på musik och titta på hur min hund rör sig samtidigt för att se om nåt passade.
Egentligen tävlade jag väl två hundar om man ska räkna husses hund. Min corgi fick rätt peppig musik i htm (chihua tror jag låten hette) och lite lugnare i freestyle. Husses hund som är lite lojare fick en glad låt men inte lika snabb.
Tyckte det var jättekul att träna men det fanns ju inte supermycket tävlingar då iallafall och nu har jag fokus på vallning och agility men vem vet, kanske nån gång i framtiden..
 
Vi är nybörjare och har startat en tävling. Tränar med min yngsta, hon tycker det är jättekul.
Jag tycker det är jättesvårt att hitta passande musik till freestylen framförallt. Min hund är stor men ganska smidig och alert. Tycker att jag lyssnat på musik på längden och tvären och inget passar riktigt - den är för snabb, för långsam, för repetitiv, händer för mkt osv i all oändlighet :p

Nån mer som tränar/tävlar freestyle och/eller htm?
Börja med att fixa ett program där du kan ändra och klippa i ljudfiler. Jag använde Audacity som är enkelt och gratis.
Då kan du ju klippa och klistra precis som det passar er. Klippa bort sekvenser som är för snabba exempelvis. Samt även ändra hastighet osv.
Jag har tävlat både Freestyle och HtM och blivit uppflyttad alla starter. Fick oftast höga poäng på just musikbiten.
 
Börja med att fixa ett program där du kan ändra och klippa i ljudfiler. Jag använde Audacity som är enkelt och gratis.
Då kan du ju klippa och klistra precis som det passar er. Klippa bort sekvenser som är för snabba exempelvis. Samt även ändra hastighet osv.
Jag har tävlat både Freestyle och HtM och blivit uppflyttad alla starter. Fick oftast höga poäng på just musikbiten.
Jag har det programmet och ändrade hastigheten på ett ställe i låten och ändrade så den fade-ade ut där jag klippt av den för avslut när vi tävlade vår första tävling nu i somras men tyckte inte det blev riktigt bra. Det måste ju bli ett flyt. Det är väl jag som är ovan men det är klurigt när man är helt ny på det.


Ni får gärna lägga in klipp på när ni tränar/tävlar mm.
Jag har tyvärr inget klipp att dela med mig av än.
 
Tränade med förra hunden och tävlade lite. Gick tipset att lyssna på musik och titta på hur min hund rör sig samtidigt för att se om nåt passade.
Egentligen tävlade jag väl två hundar om man ska räkna husses hund. Min corgi fick rätt peppig musik i htm (chihua tror jag låten hette) och lite lugnare i freestyle. Husses hund som är lite lojare fick en glad låt men inte lika snabb.
Tyckte det var jättekul att träna men det fanns ju inte supermycket tävlingar då iallafall och nu har jag fokus på vallning och agility men vem vet, kanske nån gång i framtiden..
Vad för låt hade husses hund? :)
 
Eller vänta, var det kanske Moviestar? 😅

Brukade ha lite blandat när jag tränade och sen när jag anmält till tävling så tog jag en som jag kände funkade..

Husses hund hade den trevliga egenskapen att svansen gick i takt till musiken även om hon var lite loj i rörelserna 😁.

När jag startade min hund i htm så hade husse varit snäll och klippt min låt åt mig.. Jag hamnade helt i osynk och fattade inte vad som var fel men när jag kollade på filmen så insåg jag att musiken inte stämde. Husse hade varit "snäll" och tagit bort en del av det tråkiga introt 🙃🙃🙃. Vi fick godkänt resultat ändå men det var ingen kul upplevelse då flytet försvann.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 215
Senast: IngelaH
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 168
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 812
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 892
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp