Franska sadelgjorden...

Sv: Franska sadelgjorden...

Du har en sadelprovare i Härnösand som säljer den. Hon låter kunden pröva innan köp tydligen:)

Jasså har Karin Åberg en sån? Oj.. ja men då kanske jag skall ta och prova en sån.
Glider din sadel fram mycket eller?

Ja alltså det är just av den anledningen jag undrade om denna sadelgjord.
ALLA sadlar åker fram på min häst. Läs inlägg 1 samt 12 i tråden...
Vissa hästar är svårare än andra att få sadeln att ligga still på verkar det:(

Ja alltså det är just av den anledningen jag undrade om denna sadelgjord.
ALLA sadlar åker fram på min häst. Läs inlägg 1 samt 12 i tråden...
Vissa hästar är svårare än andra att få sadeln att ligga still på verkar det:(

Ja jag har samma problem :( Har nästan börjat ge upp men skall ge anti glid padden ett försök..

KL

Jag har testat gjorden när Karin Åberg var ut, tyckte den var kanon, fördelar trycket bra, skön för hästen och sadeln satt som gjuten!

För mig spelar det heller ingen roll hur bra sadeln än ligger på hästen ALLT glider fram :mad:

Men med Acavallos antiglidpad och Tixerantgjorden så sitter det där det ska :D

Så den är lätt värd sitt pris nu när jag kan rida som folk igen utan att det känns som att jag sitter framme vid öronen :)

Jag upplever INTE att den skulle glida för att den blir blöt.

För mig spelar det heller ingen roll hur bra sadeln än ligger på hästen ALLT glider fram :mad:

Men med Acavallos antiglidpad och Tixerantgjorden så sitter det där det ska :D

Så den är lätt värd sitt pris nu när jag kan rida som folk igen utan att det känns som att jag sitter framme vid öronen :)

Jag upplever INTE att den skulle glida för att den blir blöt.

Okej. Ja jag skall ta och köpa den där acvallos anti glidpad.. funkar inte det testar jag jorden också..

Luktar den paden vanilj?

:D haha! Nu har jag satt griller i huvudet på det!

Jag tror att avacallopaden är bra! Såg att en hade en sådan i stallet idag, och den vet jag ligger riktigt bra, och glider aldrig!

Hahah ja men det vore väl lite mysigt att lukta vanilj under ridturen haha:D

Fann även dessa:
http://www.tolt.nu/32.html

Äsch jag kanske ska ta den där avacallopaden

Okej. Ja jag skall ta och köpa den där acvallos anti glidpad.. funkar inte det testar jag jorden också..

Luktar den paden vanilj?

Min häst måste ha kombinationen av både pad och tixerant gjorden men om det räcker med en antiglidpad för din del ska du ju vara överlycklig!

Haha ja den luktar faktiskt! Jag har haft min i nästan 1 år och trots den starka hästdoften så luktar min pad fortfarande parfume :p

Acavallopaden är ju så tunn och smidig vilket jag gillar, många andra är för tjocka å dåliga...

Jag har också en sådan där fransk gjord, sitter som en smäck på sommarhalvåret men på vintern så har jag en oklippt häst och då suger sig liksom gjorden fast i de långa håren??! och sen viks håren lite framåt?? och då ger den sig iväg en bit... Annars har jag märkt skillnad i att hästen (unghäst) som tidigare kunde visa lite missnöje när man spännde sadelgjorden slutade tvärt när jag började använda denna. Gillar även skinn"flärparna" som stänger in spännen och stroppar.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 648
Senast: cassiopeja
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 155
Senast: Lavinia
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 180
Senast: As_Vegas
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka