Fransk Bulldogg

Sv: Fransk Bulldogg

Blev det inget med den RR du blev erbjuden?*nyfis*

Ang. frallan så tror jag att det är en mer passande hund för dig, har för mig att du skrev att du ville ha en sällskapshund.
Tycker det är trevliga små jyckar, med trevlig storlek.
Dock är jag personligen inte så förtjust i platta nosar, och snarkande.
Har även för mig att de har vissa problem med att föda naturligt, så kejsarsnitt är/var ganska vanligt inom rasen. (rätta mig om jag har fel, frallor är inte min starka sida)
Iofs snarkar min jycke också ibland, men det är enbart när hon är toktrött efter en helgs midsommarfirande...
 
Sv: Fransk Bulldogg

Ha Ha Ha,jo snarkande är jag ju van med..hehe.Är egentligen inte heller så förtjust i platta nosar men jag tror inte jag skulle tänka på det om det blev en bulle..haha. Erbjudandet om RR tiken står kvar.:d
Men jag har inte bestämt mig för något än,så jag fortsätter spekulera i alla möjliga raser jag kan tänka mig. Har nog varit inne på dom flesta nu va?:) Men då borde det ju nån gång bli rätt iaf,eller hur:rofl:

Läste om kejsarsnitt och det också..
 
Sv: Fransk Bulldogg

Jag har bara erfarenhet från en fralle.. hon är.. ruggigt sällskapsjuk, kaxig som få, tuggar på/äter ALLT, tex, laspallar (trä) sniglar, plastbitar på golvet, möss, gräs osv.. Gör det hon känner för, trots att hon gått lydnad. Leksen men inte överdrivet, hoppar inte och låter vad hon än gör i princip..

Kanske ingen lydnadshund men väldigt trevliga ändå!
 
Sv: Fransk Bulldogg

Trevliga familjehundar som behöver vara med flocken MYCKET. Kräver inte särskilt mycket, utan mest sällskap och promenader. Har inte särskilt mycket rasrelaterade problem, förutom kejsarsnittsfrekvensen som fortfarande är väldigt hög. Välj därför en uppfödare som enbart avlar på självvalpande linjer och aldrig använder en tik som blivit snittad, igen. Man kan även välja uppfödare som avlar med mer eller mindre nos, och på så sätt undvika dom (få) andningsproblemen som finns.

Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. Har haft rasen runt mig i strax över 10 år nu, varav min mamma fött upp ungefär hälften av den tiden, så jag har sett/hört och vet om det mesta i alla fall.
 
Sv: Fransk Bulldogg

Okej,blev lite förskräckt över vad Hazel skrev. Det kanske var en valp/unghund? hehe:confused:
Hur funkar dom lydnadsmässigt,att gå lösa osv?
Jag vill helst inte ha en lös o en kopplad jämt.
Tack för svar!!
 
Sv: Fransk Bulldogg

ha ringa erfarenheter men vill knäsvag varje gång jag ser en. Jag faller pladask för hundar som är så fula att dom är söta.:love:
 
Sv: Fransk Bulldogg

Det är absolut inga lydnadsstjärnor, och dom är ganska svårmotiverade. Men det finns ju dom individerna som är duktiga, såklart. Men arbetar man direkt från start med att gå lös och komma på inkallning, så är dom som vilken annan hund som helst.

Jag tycker inte att någon ur den rasen är värre än andra på att tugga sönder saker eller vara jobbig. Vad man ska tänka på är dock att hanhundarna väldigt lätt blir hanhundsaggressiva, så vill man underlätta för sig ska man ha en tik.
 
Sv: Fransk Bulldogg

Hi Hi Hi...Ja det kan jag tänka mig. Hmm Över till någon annan ras då kanske?,eftersom planen är att jag ska kunna ha den nya hunden lös med min nuvarande,så kanske man inte ska skaffa en fralla(även om det är olika från hund till hund).
Nu får jag snart skaffa en katt känner jag,jag kan aldrig bestämma mig,hehe,fast då börjar jag väl fundera på om jag ska ha en siames el. skogskatt? haha
Jag är patetisk.:rofl:
Tack för att ni står ut och fortsätter svara,nån gång borde det väl bli ett riktigt bra igenomtänkt val av ras.
Det skulle va kul o spola fram tiden..:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 795
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 248
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp