Fransiga trampdynor

SiZo

Trådstartare
Jag har aldrig haft problem med trampdynorna på någon hund innan, så jag står lite handfallen.
Trampdynorna är fransiga i framkant. Jag har smort in trampdynorna med helosan, men det känns som att man behöver få bort fransarna på något sätt? Fransarna känns inte som levande vävnad riktigt.

Tänker jag rätt eller fel? Har ni några tips?

Rakt under så är trampdynorna jättefina, och hon verkar inte ha ont av det heller.

Även den där trampdynan uppe på baksidan av benet är lite fransig nu.

Bifogade filer

• 20180821_212656.webp
    20180821_212656.webp
    171,7 KB · Visningar: 99
Hoppas att det syns på någon.

Kraftigt uppförstorat nu som ni ser på mina fingrar.

Bifogade filer

• 20180821_212616.webp
    20180821_212616.webp
    192,9 KB · Visningar: 86
Vad äter hunden? Vilka tillskott?
Hunden äter mush, den blå påsen. Samt fri tillgång till acana ranchlands.

Mkt kräsen hund. Jag provade att byta färskfoder. Efter 3 dagar gav jag upp.

Hennes helsyster som äter samma här fina trampdynor.

Testa att komplettera maten med en bra olja kanske. Vilken som är ”bäst” vet jag dock ej. Kanske någon som har tips på en bra olja.

Äter hunden laxolja? Testa annars, jag tycker det hjälper på mycket sånt som känns som att det orsakas av att hunden känns torr

Äter hunden laxolja? Testa annars, jag tycker det hjälper på mycket sånt som känns som att det orsakas av att hunden känns torr
Det är lax i maten. Jag tycker ju att det borde följa med laxolja då. Men jag får prova laxolja och se om det hjälper.

Vilka raser är det vanligt på? Hunden är blandras mellan pudel, och troligen Jack Russell terrier och papillon.
Den genetiska varianten har man hittat i bedlisar, irländsk terrier, kromfohrländer, retrievers och lite andra raser. Inte de raser du räknade upp vad jag vet. Men det kan uppkomma av andra anledningar också, speciellt på lite äldre hundar. Ganska lätt att testa för tror jag?

Den genetiska varianten har man hittat i bedlisar, irländsk terrier, kromfohrländer, retrievers och lite andra raser. Inte de raser du räknade upp vad jag vet. Men det kan uppkomma av andra anledningar också, speciellt på lite äldre hundar. Ganska lätt att testa för tror jag?
Ja det var ju DNA test så det är ju enkelt. Hon är ju 3,5 så inte gammal i den bemärkelsen. Tassarna är redan mkt finare efter att jag har smort in med helosan. Och flikarna verkar trilla bort lite.

Hon har varit lite lat i sommar, trodde ju att det var värmen, men det kan ju ha varit tassarna :/

Om.Jag får ordning på det med helosan och laxolja i maten, är det här något man borde åka till veterinär med?

Har googlat lite men hittar inget som tyder på det. Men jag är ny på tassproblem så...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 310
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 425
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24