Från Rottis till Dvärgpincher?

Sv: Från Rottis till Dvärgpincher?

Lite OT, men till alla

Jag trodde jag skulle bli ÖVERÖST med skäll över att vi 1) har lämnat bort vår älskade hund till vår svärmor och 2) allvarligt överväger att inte ta hem Birk igen.

Det verkar som att ni alla förstår varför det är oklokt att låta honom byta flock en gång till, ett stort tack till er för det!

Såg ni inte "mannen som talar med hundar" igår :angel:

Om de 2 DP som var helt galna, i klass med verrodgans hund...dom var ju som studsbollar hela tiden, helt galna....:rofl: ..och det verkar ju inte vara ovanligt heller :angel:

Jo alltså, dom är rätt galna. :angel:
Därför man får se till att aktivera dom ordentligt så att dom håller sig på mattan. ;) :D
Det är stor skillnad på min dam de dagar hon bara fått gå vanliga promenader och de dagar vi varit och jobbat några timmar. Då är hon faktiskt som en ganska normal pigg hund. :angel:

Lite OT, men till alla

Jag trodde jag skulle bli ÖVERÖST med skäll över att vi 1) har lämnat bort vår älskade hund till vår svärmor och 2) allvarligt överväger att inte ta hem Birk igen.

Det verkar som att ni alla förstår varför det är oklokt att låta honom byta flock en gång till, ett stort tack till er för det!

varför skulle vi bli arga för det? Du verkar ta mer ansvar än de många hundägare. jag tycker att , har hunden det bra där den bor nu ska man väl inte behöva riva upp det utan en ordentlig orsak?
Är svärmor och Birk nöjda ska man låta det vara så. :)

Satsa ny energi på en ny hund istället. (Ska svärmor bli utan hund annars? Hon kanske blir jätte ledsen.. )

All lycka till ert hundköp!.

Pssst, det finns tydligen tre stycken nya vappisar födda i landet.. såg en tråd om det nyss. :angel:

varför skulle vi bli arga för det? Du verkar ta mer ansvar än de många hundägare. jag tycker att , har hunden det bra där den bor nu ska man väl inte behöva riva upp det utan en ordentlig orsak?
Är svärmor och Birk nöjda ska man låta det vara så. :)

Satsa ny energi på en ny hund istället. (Ska svärmor bli utan hund annars? Hon kanske blir jätte ledsen.. )

All lycka till ert hundköp!.

Pssst, det finns tydligen tre stycken nya vappisar födda i landet.. såg en tråd om det nyss. :angel:

Nä, du har rätt. Det är det klokaste (om än inte det roligaste) beslutet att skriva över Birk på svärmor. Hon har ju till och med köpt en stor kombi med hundgrindar och galler för att han skall åka bekvämt och säkert med en hel bagage. Det sista hon gjort är att specialbeställa en spårsele i läder med padding efter hans mått... ha ha... man kan lungt säga att hon går in för det. Om hon blev av med Birk skulle hon nog köpa en ny hund direkt, men inte en så stor.

Vi kommer inte att köpa en hund förrän tidigast i höst, men jag är alltid noga med att läsa in mig på saker. Det känns som att DP har lämpliga attribut för oss. Nu gäller det bara att träffa några DP, läsa på mer om dem och lära känna bra uppfödare med bra avelsmaterial och som vet hur man får fram trevliga individer. Sen kan man ju få vänta läääänge på att få en vappe.

Såg ni inte "mannen som talar med hundar" igår :angel:

Om de 2 DP som var helt galna, i klass med verrodgans hund...dom var ju som studsbollar hela tiden, helt galna....:rofl: ..och det verkar ju inte vara ovanligt heller :angel:

Jag såg inte avsnittet. Hur löste han problemet?

Jo alltså, dom är rätt galna. :angel:
Därför man får se till att aktivera dom ordentligt så att dom håller sig på mattan. ;) :D

Du gör mig lite betänksam. Vad menar du med galen? :D Ge ett litet exempel på vad du menar? Pigga hundar är en sak, busiga och påhittiga med. Men jag skulle bli galen om inte hunden kan sova några timmar ibland.

Din hund är sjukt söt... men alla här verkar vara överens om att den är en riktig sjövild filur?

Ja :cry: Han har sina stunder, men gud så go han är :angel:
Ska börja på kurs med han på måndag så då ska de att bli ändringar.
Men han är (trots energin) världens gosigaste snos hund :love:

Med galen menar jag väl egentligen bara att dom är ganska extremt pigga, påhittiga och busiga. På promenaderna studsar min fram hela tiden, är hon lös så kan man räkna med att hon springer allt hon kan i flera timmar om promenaden är så lång. Det är liksom fart, hela tiden. Hon är inte ens still när hon kissar. :angel:
Igår var vi ute och cyklade, jag hade hoppats på att hon kanske skulle bli lite trött. Men man märker liksom ingen skillnad. Det hoppas, studsas, allting ska undersökas och allt är JÄTTEKUL, hela tiden. :angel:
Men visst kan dom koppla av och sova. Helst 12 timmar varje natt, under täcket ihoprullad mot magen. Och när det inte händer nåt så sover hon. Väldigt behaglig av och på knapp. Men på är verkligen på. Ingenting görs halvhjärtat. ;)
Men tiden inomhus spenderas helst under täcket när vi är upptagna och sen i famnen i TV-soffan på kvällen. :)

Puh! Det var det är jag var orolig att du INTE skulle skriva. :D
Och här är en som kan skriva under på det du citerade från Aningsfull.

Äh, jag kan skriva under på det mesta i hennes inlägg :D

Så nu kan du pusta ut en gång till ;)

Rasbeskrivningen stämmer helt och fullt. Har 5 vuxna dårar hemma och 3 bäbisar, 1 vecka idag. Ja, jag vet, jag är galen:crazy: .
Har "fått" allihop av min kompis som har Geordanis kennel. Men jag tycker nog att de har sina ljusa stunder också:angel: .

Här är lille Sonny som är 11 veckor. Galen - javisst, men inte mer än någon av de andra valpar som har huserat hos oss :)
Han är helt underbar och lättlärd. Wonderful!

12liten.jpg

13liten.jpg

MVH Li

:love: Gud vilken liten sötnos!

Jag kanske ska ge upp planerna på en dogo argentino och skaffa mig en black and tan dvärgpinscher istället :angel: :love: :love:

Tack tack!
ja det var ingen dum idè, lite storleksskillnad är det iaf :rofl:

Mvh Li

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man och jag har tänkt skaffa valp år 22-23 och han vill helst ha en lakke eller malle valp som vi har haft förut, tillsammans med...
2
Svar
39
· Visningar
4 597
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är ny här på Bukefalos men har följt sidan i några år och då speciellt Hundar. Jag ska köpa hund om nått år och gillar att...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 342
Senast: Tate
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 886
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hej, jag planerar på att skaffa en egen hund och är lite inne på en Australian shepherd. Har kollat runt rätt mycket och läst en del om...
Svar
8
· Visningar
4 831
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka