Från LA till FEI

G

Grubblaren

Jag har tävlat ett antal starter i LA nu och jag har blivit placerad på samtliga.. nästan iaf.. hehe :angel:
Nu är det så att jag vill kvala till SM och då måste man börja rida FEI för att få kvala!
Han kan alla rörelser och han har även gått FEI-ritter med sin förra ägare med placeringar!
Ska vi starta FEI? Vi har väl inget allt förlora? Eller?
:smirk: :) :bow:

Sv: Från LA till FEI

Vilka LA klasser har du ridit?
För att få starta FEI kvalen till SM så måste ha 2 kval över 62% från program där alla rörelserna ingår dvs sluta, öppna, förvänd galopp.

Jag har bara tävlat LA:1 än sålänge!
Men det vore ju kul att kunna starta FEI bara för att se hur det går!

Om du inte har ett TR så skaffa dig ett sådant. Tänker du dig att tävla på nationell nivå så bör du kunna det som står där.

Förhoppningsvis har du någon tränare som du kan rådgöra med hur du ska gå vidare med ditt tävlande.

Och i det står det om hur det går till att kvala. Sedan tycker jag att det är din tränare som ska tala om om du är färdiga för klasserna eller inte. För du har väl en sådan?

Ja det har jag! Han är A-tränare och han tycker vi är redo =)

Du kan inte tävla iår iaf, för kvalet ska ske under föregående samt samma år..
Men du kan ju alltid sikta in dig på nästa år.. eller nästnästa.. :angel:

horsefreak skrev:
Vilka LA klasser har du ridit?
För att få starta FEI kvalen till SM så måste ha 2 kval över 62% från program där alla rörelserna ingår dvs sluta, öppna, förvänd galopp.
Är det inte så att man kvalar på LA:P1 och LA:P2 på regional nivå för att få rida nationell?

det är svårt att samla på sig såpass många poäng, dels för att rida nationellt och sen till Sm:et också.. det räcker inte med att rida på över 62%.. de e juh högkonkurans så då behöver man juh mer poäng..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat