"Inte för att vara sån", jamen varför är du sån då? Låt TS vara glad åt att folk ler åt hens hund oavsett varför, istället för att påpeka att det minsann bara är för att små hundar är = söt enligt många.
För att hålla mig till trådens ämne... så för ovanlighetens skull håller jag till stor del med
@Grazing. Ja, man ska tänka sig för väldigt noga innan man skaffar några djur när man själv är skör, speciellt något som är så fullkomligt beroende av en som en valp. Men samtidigt, om man själv vet med sig att det gör enorm skillnad för ens mående att ha sina djur att fokusera på, så tycker jag att man bör få göra ett försök. Huvudsaken att man har ett ordentligt säkerhetsnät omkring sig så att hunden absolut aldrig behöver lida för att man själv gör det.
Men jag mår inte själv så tipptopp jämt, och skulle definiera mig som funktionellt deprimerad, så jag sitter väl på den sidan av staketet som tycker att det är lite väl mycket broms hos vissa så fort man ens antyder att man inte har en perfekt ordnad livssituation 100% av tiden. Det kanske inte sägs rakt ut att man är olämplig som hundägare, men man kan lätt få den typen av vibbar.