Främmande katt...*Suck*

Sv: Främmande katt...*Suck*

Åh, en stor eloge till dig för att du bryr dig om katterna! :bow: Jag hoppas att allting ordnar sig så att även ungarna får flytta till bra hem om det skulle bli aktuellt.

Vad gör man? Man kan ju inte blunda!

Idag har de fått stalldörren öppnad ut till ladan dvs. frihet. Kattmamman blev jättenöjd och gick där ute å spanade runt. Får väl se vad gårdens drottning Missan tycker om att det kommit hit fler...

Jag måste bara få skriva att jag beundrar dig!

Jag sitter här med min egen, fyraåriga katt kurrandes i knät. Han vet inte vad hemlös betyder för han har aldrig varit det.
Jag tror att han sovit under bar himmel två eller tre nätter i hela sitt liv, annars har han alltid haft en varm mjuk bädd/soffa eller en mage att ligga i/på.

Jag skulle så gärna vilja öppna mitt hem för fler katter som behöver det (men kan av olika anledningar inte) och jag tycker att det är så fint av dig att göra det!
Trots att du inte vet någonting om dessa katter så erbjuder du dem mat och uppehälle och du ställer upp och kastrerar dem:bow:.
:bow:Det tycker jag är mkt fint gjort!:bow:

Jodå vi har två grannar intill där kattmamman dök upp. En hade sett henne med fyra kattungar i sin vedhög men nä inte kunde dom ge henne mat för då kunde hon ju stanna där...(En kattunge hittades död där)

Sen hade hon vandrat till den andra grannen som också blundade och inte låtsades om kattfamiljen. Sen råkade hon komma till svärmor som inte gjort annat än gnällt över katten. Hade hon vågat så hade även hon "blundat" men nu är det så att jag sa att tar man inte hand om djur i nöd så kommer man inte till himlen sa jag och svärmor är lite rädd för mig, hon vet att jag kan bli alldeles svart i ögonen och förbannad när man inte hjälper djur.

Idag är jag ledsen...

Det finns inte en katt här. Hon har flyttat med ungarna. De är inte tillbaks där de var tidigare heller. Känner mig som världens uslaste människa för tillfället. Ska gå och kolla i grannens ladugård strax och även ruckelhuset intill...

Nu är dom lokaliserade. Kattmamman kom nyss hit upp för att käka i stallet sen ringde svärmor och sa att kattungarna åter är under verkstaden...Så hon har traskat ned med dom igen ca 1 km bort.

Kattungarna får garanterat motion. Igår morse så var alla tre i stallet igen. Ikväll var hela familjen samlad. Min katt kom ned igår när jag vara med maten till de små så jag tog upp henne så hon inte skulle skrämma ihjäl dom :D

Alltså hennes min såg ut som nåt som vore hämtat ur en tecknad film. Typ hakan slog ned i golvet, sen sprattlade hon värre än bara den, sprang ut ur stallet i riktning mot huset och det såg ut som hon tänkte spika igen ytterdörren och aldrig mer komma ut...

Ja man kan ju undra ibland vad som tänks i huvudet på en katt. De verkar ha stannat här nu i alla fall. Alla var där imorse!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
669
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 746
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel