Främmande katt...*Suck*

Sv: Främmande katt...*Suck*

haha ja det vill jag med ha!

Har mycket svårt att tro att några djurens vänner gasar ihjäl nåt djur.
Möjligtvis att de avlivar hos veterinär, men gasa, njae, det tror jag först när jag ser det.

Hej Zizzy och Reykur
Hej tack för länken om djurens vänner gbg Tindra.
Man kan även googla på * djurens vänner Borås Åke Röjland * , kommer upp en hel del avskyvärda tråkigheter där.
Det finns mer djurens vänner avdelningar i sverige som inte är bra ,sen finns det vissa avdelningar som fungerar bra.

Vad bra att du bryr dig om katterna ,hoppas allt löser sig .

Vilken tur att katterna har hittat till dig som bryr dig!

Vad har du tänkt att göra med katterna när du har fångat dem? Jag kan ev vara spekulant på en liten kissemiss om den kan tänka sig att acceptera min hund?

Jag vet inte än, de kan i alla fall inte ha det så här till vintern.

Kattungarna är frågan ens om det går att tämja :crazy: Vi får väl se hur läget ser ut om någon vecka som det är nu så får man vara glad om man ser en skymt av de små.

Fick även höra att de varit hos ännu en granne. Kattungarna hade varit fyra från början. De hade nämligen hittat en död! Men tror ni någon brytt sig om att kattmamman mat? Nä...Låtsas man inte om dom så försvinner ju problemet...

Får du in kattungarna relativt snabbt så ska det nog inte vara några problem. Hade halvårs ungar här hemma som var födda vilda och inte haft kontakt med människor men det gick stadigt framåt med dem och den ena blev super social och kelig under de 8 månader de bodde hos mig.

Det viktiga är bara att få in dem nu så de får vänja sig vid att vara inne och ha människor omkring sig. Desto mindre de är desto lättare/snabbare går det !

Ja de här är ju inte halvårsgamla utan ca 5 veckor...Ska ned nu och titta till läget när det lugnat sig vid sambons företag.

Kattungarna är frågan ens om det går att tämja :crazy: Vi får väl se hur läget ser ut om någon vecka som det är nu så får man vara glad om man ser en skymt av de små.

Absolut. Speciellt om de hamnar i hem med annan tam katt som lockar fram dem. Kattungar är det sällan problem med.

Lycka till. Bra av dig att engagera dig!

Man är så illa tvungen att engagera sig! Djur som lider har jag aldrig klarat av att blunda för. Ska strax ned och spana efter dom.

Jag kan nog inte erbjuda hem längre till någon katt.... Jag har själv hittat 3 kattungar + kattmamma på min höskulle:crazy: Självklart har kattmamman inget hem, ingen känner igen den ,ingen saknar en katt och...tja...min familj har utökats med 4 katter bara sådär:eek:

Varför kan inte folk kastrera/sterilisera sina katter?

Ja du ibland undrar man. Men katten kände nog att det bodde en djurvän där ska du se. "Åh här bor Jennis här flyttar vi in".

Eller du...det kanske är min svärmor som dumpat av "mina" hos dig * skämtar*

:eek: Kan jag skicka en faktura på kattmat till din svärmor då tror du?;)

"Mina" katter mumsar på torrmat nu. Kattmamman är relativt tam. Hon accepterar inte att bli buren men sitter jag på huk nära matskållen så stryker hon sig gärna mot mina ben. Kattungarna är helvilda. De flyr så fort de ser mig och fräser ilsket om jag kommer för nära.

Jag har hyrt en bur till nästa helg och kommer då att göra ett försök att fånga in dem. 2 av kattungarna kommer att avlivas (om jag inte hittar ett nytt bra hem till dem) och den 3:e kattungen + mamman får bo kvar hos mig här på gården och bli råttfångare.

Va glad att du ser kattungarna. Det gör inte jag eller kanske att jag såg nåt skymta förbi. Jag har inte haft tiden idag men de har fått mat av svärmor i alla fall. Sitter nu och panikskriver ihop en uppgift till ett litteraturseminare som bara poppade upp på schemat nu på fredag :crazy:

Rapport....

Kattmamman är social och kelig dock en aning vaksam. Nu har vi sett mer av kattungarna. En är ganska djärv om mamma är med så kan han komma fram så han bara är en meter ifrån mig. Det går åt rätt håll...

Rapport:

Idag har kattfamiljen flyttat in i mitt stall. Har stängt till så de får vänja sig vid miljön där innan vi öppnar dörrar/fönster. Jag har haft lite dåligt samvete att jag inte fått hem dom tidigare...Men vi har matat dom dagligen och försökt pyssla lite med dom. En kattunge kan väl räknas till tam men de andra två är lite vilda än...

härligt att höra att någon bryr sig!!

hur gick du tillväga när du fångade in dom?

Två kattburar och lax...:D

Vi lade helt enkelt mat i varje kattbur. Mamma + en kattunge i en bur. I bur nummer två fick bara in en kattunge så den var vi och tömde av i en annan bur i stallet. Sen så fångade vi kattunge nummer tre i källaren hos svärmor. Efter en stund så sprang han in i buren också. Det gick rätt lugnt tillväga, men kattungarna är lite skygga idag men katterna är instängda i stallet. De var lite hysteriska först men mamman tar det rätt lugnt nu. Kattungarna är lite skygga men som sagt de får hålla sig i stallet ett par dagar nu...

hehe ja det var ju smart!
mammas jobbarkompis engagerade sig i och fångade in en hel kattkoloni som bodde under ett gammalt hyreshus som skulle rivas, blev lite bråttom ett tag för det var MÅÅÅNGA katter och lite tid. men jag tror dom fick in alla med hjälp av såna där burar!

ska du ha dom kvar som stallkatter eller ska du göra dig av med dom?

Jag vet inte än, mamman ska vi behålla. Ska ringa vet. och beställa tid för kastrering. Kattungarna beror lite på hur pass tama vi kan få dom. Vill inte ha för skygga djur men vi jobbar på att tämja dom. Inte kul när skygga djur blir sjuka...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
669
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 746
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar