Framhoppning - vad önskar ni av funktionären?

Sv: Framhoppning - vad önskar ni av funktionären?

Snäjkie skrev:
men har man snabba medhjälpare med sig på framhoppningen så hinner dom ju höja och sänka mellan ryttarna.

Har varit med på många tävlingar och det brukar funka bra om alla bara vill :D

Eller så är det för att jag har tvingat dig att tränga dig fram och putta bort alla andra? ;) hihi

va e d me dig? du behöver inte hesta upp dig. Jag tror på det jag har hört för du vet inte vem jag har hört det från. Jösses, aja orkar inte disskutera detta mer för det spelar ändå ingen roll.

Okej så bra, är oxå tävlingsryttare, men som jag sa, spelar ingen roll onödigt o disskutera detta via internet med personer som man förmodligen aldrig kommer träffa.

japp, skönt att det finns ngr som har ngn ork, fast iofs är inte så tröttsamt o skriva faktiskt:bump:

japp det har jag, tävlat 120 på min häst och LA på ponny så lite större tävlingar har det vart även om det kanske inte är superhögt.

Oja, Tack o lov för riktiga TR :bump:

23_3.gif

Varför sitter du och sprider felaktig information? Det som står i TR gäller. Är det så svårt att förstå?

nepp och det har jag aldrig sagt och dessutom har jag aldrig sagt att det som står i TR inte gäller, sprider dessutom inte felaktiga information, om jag vill skriva vad jag har sett, läst o hört så låt mig göra det och så får jag väll skylla mig själv om jag gör "fel" när jag tävlar o bara sänker 10 cm.

Don_93 skrev:
nepp och det har jag aldrig sagt och dessutom har jag aldrig sagt att det som står i TR inte gäller, sprider dessutom inte felaktiga information, om jag vill skriva vad jag har sett, läst o hört så låt mig göra det och så får jag väll skylla mig själv om jag gör "fel" när jag tävlar o bara sänker 10 cm.

Ehm... så du har inte läst länken de skickade då? Vad var det annars, om det inte var TR? ;)

ehm, inte visste jag att det fanns ett riktigt TR, var beställer man det? Hos dig då eller?

VARFÖR kan du inte öppna ditt TR och lääääsa`?

Men varför ska du envisas med att lära ut saker som är fel? Sprida okunskap, varför?

med riktiga TR menar jag triktiga TR o har aldrig sagt är det är ngt fel på det. du missförstod nog det jag skrev

men fatta, det gör jag inte, jag säger vad jag har fått lära mig o det får jag skrika ut hur mkt ja vill o ja skiter i vad andra säger om det.

ja, och det är riktiga TR som har citerats i tråden, så jag förstår inte att du envisas med att ha fel.

Tänk om det vore något annat som kan utgöra fara om man inte följer det?

har jag sagt att jag inte läst? Fattar förövrigt inte riktigt vad du menar.

ja men detta utgör ingen fara, o om du läser vad jag har skrivit annars så säger jag att jag skiter i om det är fel för det handlar inte om det är rätt eller fel men jag fattar bara inte vf folk inte förstår när jag bara säger vad jag har sett, hört o läst.
Tycker det börjar gå lite överstyr för vad alla andra än säger så har jag fortfarande hört en annan sak, men det kan ju vara fel det jag har fått lära mig o ngt annat har jag aldrig sagt.

Don_93 skrev:
ja men detta utgör ingen fara

Jo, det är väl klart att det gör. Att rida på ett för högt hinder (med avseende på hur uppvärmt ekipaget är, både fysiskt och psykiskt) är iaf inte ofarligt.

Men eftersom det nu är fel det du lärt dig, varför inte lära om dig då? Så du slipper sitta och hoppa fram på 140 hinder när du ska tävla 150 och där kanske hästen går sönder för hon inte är uppvärmd.

Nej, men om du nu lärt dig det här fel så kanske det är andra saker också som du sprider runt som kan utgöra fara på tävlingsplats om det inte följs.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka