Framhoppning - vad önskar ni av funktionären?

Sv: Framhoppning - vad önskar ni av funktionären?

hurra redan ngn som förstår, tack:bow: :bow:

Don_93 skrev:
?

Haha, försök inte vända på det så att jag framstår som trög. Jag vet nog vad du försökt med de senaste 10 inläggen. Vända på steken, det går inte :D . Jag ska ha äran, jag hade rätt :devil:

EB_ skrev:
?

Haha, försök inte vända på det så att jag framstår som trög. Jag vet nog vad du försökt med de senaste 10 inläggen. Vända på steken, det går inte :D . Jag ska ha äran, jag hade rätt :devil:

Oj sorry, var verkligen inget illa menat mot dig

ok, då är det är lugnt :D

Du, nu ska inte du vara sådan. Vi har ingen möjlighet att förstå att du insett att du haft fel förrän du faktiskt säger det. Vilket du inte gjorde förrän i inlägg #119.

*kl*
Tack för alla tipsen! Det gick bra i lördags - jag hann både kolla antal ryttare, kratta, höja och sänka och hyfsat hålla på reglerna.

Detta för att det automatiskt bara var 5-6 ekipage inne på framhoppningen.

Och överdomaren var där ibland och hjälpte mig och vi sänkte långt under 10 cm många gånger... ;)

Ett enda klagomål - en tjej som inte tyckte att hon fick hoppa fram på räcket då någon tränare och dess elev (vars häst vägrade några gånger) hade ockuperat ett hinder. Då både jag och överdomaren var på plats och inte upplevde det så (många andra hoppade räcket mellan försöken) och tjejen inte sa till och inte hade med sig någon medhjälpare så vet jag inte om det bara var nervositet från hennes sida för i övrigt fick vi bara positiv feedback!

Dessutom var det riktigt roligt! Nästa hopptävling ska jag begära att få vara på framhoppningen - där får man se alla fina hästar på nära håll och dessutom vara med om det lite mer dramatiska - som hon som åkte in i oxern och tog med sig hela tränset! Som tur var så gick det bra.

/Camilla

Jag vet att jag är lite sent ute :S tänkte bara säga att jag var på en tävling i lördags där funktionären på framhoppningen ropade tex "Jag höjer räcket till 90 nu, någon som vill hoppa 80 innan jag höjer?" Och helatiden samarbeade med alla som var på framhoppningen, jätte bra tycker jag :)
Det ska iaf jag försöka göra när jag är funktionär på min klubbs lokala hoppning i juni :)

Vad roligt att det gick så bra för dig också Camilla!
Och att du fick massa bra kritik, annars är det ju vanligt att fålk är ganska snäsiga, stressade och grininga inne på framhoppningen =(
Men får man bara en gnällspik måste man ha gjort ett strålande jobb! Grattis! =)

Vilken tävling var du på?

Vålbacken eller Östjämten?

/Camilla

Camilla_H skrev:
Hej!

Jag tävlar inte hoppning (förutom någon klubbtävling då och då) men ska vara funktionär för klubbens lokala hopptävling på lördag och jag ska stå på framhoppningen. Klasserna som rids är 90 cm och 1,00 meter.

Jag har hoppTR och kommer att läsa på vilka regler som gäller men jag undrar vad man som hoppryttare önskar att funktionären gör för att skapa en BRA framhoppning för alla? Hålla hårt på reglerna? Vara flexibel? Något speciellt?

Jag är väldigt service-minded och snabb så jag kan tänka mig att höja och sänka hinder också - önskar man det?

Tacksam för hjälp att göra en bra insats!

/Camilla

höja och sänka hindrena är inbte det viktigaste, det kan ens medhjälpare/hästskötare/förälder fixa men man ska kolla noga att ingen överträder reglerna och att det inte är för många på inne samtidigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka