Fram- och bakdelsvändning.. Vilket är vad?

josefinefreed

Trådstartare
Har fått lära mig lite olika hit och dit.

Är bakdelsvändning när baken går runt? Och framdelen stannar kvar? Eller är bakdelsvändning när framdelen går runt bakdelen?

Och tvärtom..

Sv: Fram- och bakdelsvändning.. Vilket är vad?

I en framdelsvändning trampar bakdelen runt framdelen som trampar på stället och i en bakdelsvändning trampar framdelen runt bakdelen. Tänk på att framdelsvändning också kallas vändning PÅ framdelen och bakdelsvändning vändning PÅ bakdelen, kanske lättare att komma ihåg?

ja! det är exakt så jag har tänkt hela tiden. Tills nåra sa nåt annat! Tack så mkt!

Tar gärna emot fler svar om nån har nån annan åsikt! :)

Det finns ingen annan åsikt, det finns ju bara ett rätt i den här frågan? haha

det är så jag oxå fått lärt mej, framdelsvändning så trampar de runt på framdelen och vid bakdelsvändng trampar de rut bakdelen.

Exakt!
För mig brukar det fungera att tänka något i stilen:
I framdelsvändning får man framdelen heltom medan bakdelen jobbar.
I bakdelsvändning får man bakdelen helt om medan framdelen jobbar.
;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
1 918
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
692
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?