Frågor om fälttävlan

S

Sirisiri

Jag har alltid tyckt att fälttävlan ser totalt livsfarligt ut. Men efter att ha sett Falsterbo hunting så blev jag nästan lite sugen att prova på terränghinder faktiskt. :)

Men jag kan ingenting om fälttävlan! Om man ska tävla i debutantklass för stor häst, vad är det för svårighetsgrad då? Hur höga är hinderna? Vilka typer kan förekomma? Är det banhoppning och dressyr också som i de stora klasserna? :o Vilken nivå ligger det på?

Tacksam för svar. Har aldrig ens funderat på detta tidigare...

Skojar du? blev du sugen efter Huntingen, den ser ju totalt livsfarlig ut om något :D
Folk rider som idioter, tro inte man skall rida så i fälttävlan bara ;)

Nej då, men de hinderna såg inte riktigt lika livsfarliga ut som de gör på de större banorna. Jag har bara sett Strömsholms bana på nära håll (som publik!) och sådana hinder skulle jag aldrig nånsin våga mig på... Blev bara lite nyfiken...

Heii :rofl:
Jag :love: ÄLSKAR :love: fälttävlan!
Fast jag bara har tävlat 2gånger i debutan så är det den bästa sporten på hela jorden ;)
Ja först så är det dressyr och sen hoppning och sen fälttävlan! Så brukar det vara iallafall! Men det är bara i det stora klasserna som det kan vara riktigt farligt! Men bara man rider med vätt så är det underbart!Hoppas att ni vill prova!
Kram :banana:

Det är nog väldigt långt kvar innan vi skulle kunna ställa upp i en debutant. Iaf om jag behåller den häst jag har. Men jag tror att han skulle gilla det!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Fritid Det här är en spinoff på en sak jag läste här och som hänger ihop med något jag själv brottas lite med. Jag har en dröm, ett...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 401
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 911
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama