Frågor om att få tävla ponny

E

Ewe J

Har ett varmblod som jag tror är D-ponny (har inte mät henne men ska göra de)tänkte tävla henne i hoppning.. Men kommer inte fram till vad som gäller.. På visa sidor står de att jag får tävla henne tråts att jag är 19 om jag tävla i avd B i hoppning

o visa sidor står de att jag inte får utan måste tävla bland hästar :confused:

Avd B inerbär de då unghäst klassen?

Läste någonstans med att man får tävla ponny om de är ”oproportionerligt ekipage”.

Vet att jag skulle få tävla henne medans hon är unghäst 4-6år är de väll om jag inte mins fel (hon är 5 nu) Får jag tävla henne då hela de året hon fyller 6?

Väldigt tacksam för svart :rofl:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Frågor om att få tävla ponny

du får tävla ponny i avd b om det ser proportioneligt ut även fast du är över 18 år. Eller så kan du skaffa storhästlicens och tävla mot storahästar. Och ja, Avd B är unghästklass. Ändrat från i år är att hästen inte behöver vara unghäst, 4-6 år (tror jag) för att tävla i Avd B. Hoppas du fick några vettiga svar:D

du får tävla ponny i avd b om det ser proportioneligt ut även fast du är över 18 år. Eller så kan du skaffa storhästlicens och tävla mot storahästar. Och ja, Avd B är unghästklass. Ändrat från i år är att hästen inte behöver vara unghäst, 4-6 år (tror jag) för att tävla i Avd B. Hoppas du fick några vettiga svar:D

Jo då tack så mycke :D

Får man inte tävla med ponny bland hästar i lokal tävling utan häst licens?
men får ponnyn täls som ponny sen igen..
skulle jag få tävla redionalt med min ponny? i avd B?

Om jag har fattat de rätt så får jag tävla henne bland ponny även om skulle var sju o jag 19 i avd B så länge de ser proportioneligt ut.. Gäller de i regionat med?

Du får rida avd B oavsett din och ponnyns ålder.

Det du först måste göra är att skaffa ett giltigt mätintyg och om du ska hoppa reg tävling och uppåt en ponnylicens till ponnyn.

Om du sedan vill hoppa avd A och alltså tävla på riktigt sas måste du ju rida i hästklasserna och skaffa hästlicens till din häst.

Men är det inte en bättre idé att strunta i att mäta den och skaffa hästlicens med en gång? Om det går bra vill du väl tävla på riktigt rätt snart sparar du både krångel och pengar och det är inte mer press eller så i avd B på häst. Enda skillnaden är att det är 10 cm lägre på ponny...

Och jo, avd B är unghäst/ponny klassen. Det innebär alltså att man hoppar grundomgången inom en viss maxtid och gör man det felfritt får man rosett. Inga placeringar.
Som träningstävling då alltså.

Du får rida avd B oavsett din och ponnyns ålder.

Det du först måste göra är att skaffa ett giltigt mätintyg och om du ska hoppa reg tävling och uppåt en ponnylicens till ponnyn.

Om du sedan vill hoppa avd A och alltså tävla på riktigt sas måste du ju rida i hästklasserna och skaffa hästlicens till din häst.

Men är det inte en bättre idé att strunta i att mäta den och skaffa hästlicens med en gång? Om det går bra vill du väl tävla på riktigt rätt snart sparar du både krångel och pengar och det är inte mer press eller så i avd B på häst. Enda skillnaden är att det är 10 cm lägre på ponny...

Jo har funderat på de.. Men vi säjer att jag löser ut hästlicens o tävlar bland hästar o jag senare skulle villja sälja henne o köparen vill tävla fins de då någon möjlighet att hon skulle kuna få tävla som ponny då (om hon nu är ponny)? De är just dom 10cm högre som gör mig lite narvös vet inte redigt varför men bara man tar de lungt så borde de ju ordna sig =)..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: Ceta
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 995
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 367
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat