Frågor kring Fälttävlan

T

Trullis

Hej!
Jag undrar några saker och det vore superbra om ni kunde svara på frågorna :)

Först är ju dressyren, och sedan är det hoppningen. Är det Max 30 minuter emellan där? Eller kan det vara mindre/mer minuter också?

När man är där är det Hoppningen eller terrängen man anmäler sig till?

Får man ha Boots, senskydd och strykappor i terrängen? Eller måste man ha något mer som skydd på benen?

Jätte tacksam för svar =D

Sv: Frågor kring Fälttävlan

Först är ju dressyren, och sedan är det hoppningen. Är det Max 30 minuter emellan där? Eller kan det vara mindre/mer minuter också?
Du ska hoppa inom en halvtimme efter att du avslutat din dressyr. Är du klar efter 20 min(för att hoppa) får du göra det då, sålänge det inte är någon före dig vars tid håller på att "gå ut". Alla arrangörer är givetvis olika men oftast hålls det inte benhårt på tiden, är du lite sen är det oftast ok.

När man är där är det Hoppningen eller terrängen man anmäler sig till?
När man är var? Innan hoppningen anmäler du till insläppet att du är redo att gå in/ställa dig i kö (om det är många ekipage) och efter det blir du insläppt när det är din tur.

Får man ha Boots, senskydd och strykappor i terrängen? Eller måste man ha något mer som skydd på benen?
De skydd du nämner är ok. Det finns inget tvång om skydd.

Sv: Frågor kring Fälttävlan

Okej, Tack så mycket för svaren :) Med "När man är där.." menade jag att när man är där på själva tävlingsplatsen, tex. i Sämsholm å där man kan tävla fälttävlan.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 852
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Kristall10
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 757
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka