Frågor från nybliven Islandsägare

Sv: Frågor från nybliven Islandsägare

Håller med. Men om man kräver för mycket samling för långa pass i början kan hästan få träningvärk. Så som vanligt är väl lagom bäst.
Självklart är det bäst för hästen att gå i korrekt form under ryttare. Formen är ju bla till för att hästkroppen ska bygga muskler på rätt ställen för att orka bära ryttare, som den ju inte är skapt för från början.

Sv: Frågor från nybliven Islandsägare

Därför ska man ju rida i en korrekt form för tillfället- alltså inte pressa fram för mycket samling på en häst som inte klarar av det :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Utrustning Jag åker iofs sällan och då oftast under snöfria årstiderna. Men jag har trots ett fint lager av transportskydd, svansskydd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 859
Senast: fio
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 467
Senast: Buck
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar