kolblakkur
Trådstartare
Detta summerar det jag menar väldigt väl. Jag vill veta, dels för att jag vill veta hur ofta det sker men även för att informera om att det den dagen kommer vara ett extra barn på gården. Stallägaren är lantbrukare och det är högsäsong nu med stora tunga maskiner så ur en säkerhetsaspekt kan det vara bra att veta för att kunna hålla extra utkik. Sedan är det precis som du skriver en familjs hem och det tycker jag att man ska respektera. Jag hade ingen medryttare när jag flyttade dit och inga planer på det då heller. Nu ändrade läget sig och då tycker jag att stallägaren ska informeras och ge sitt godkännande att främmande människor rör sig på gården. Vi är bara två inackorderade på familjens gård, det är verkligen ingen anläggning. På en anläggning hade jag inte varit lika ”petig”.Det är ganska kul för exakt denna fråga var precis uppe i en grupp för stallägare på FB. Där önskar i stort sätt ALLA att bli tillfrågade om sällskap ska med. Det är hemskt att ha en massa okända människor i ditt hem.