Fråga om "knöl" vid kotan

S

shegall

Hej är det någon som skulle kunna svara på vad det här är för ngt. Igår när jag skulle klippa hovskägget på mig medryttar ponny så märkte jag att hon har "knölar" under kotorna där hovskägget är. Dom är ganska stora ca 1cm långa och ganska tjocka. Hon har det på alla 4 ben. Det är typ som kastanjerna som sitter på benen fast lite spetsiga. Är detta ngt liknande? Är det farligt? Tacksam för svar :)

Sv: Fråga om "knöl" vid kotan

Det heter sporrar oc är en kvarlämning från när hästen gick på tre tår i stället för en hov. Är inget farligt. Alla hästar har dom.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 937
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Jamtland
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 651
Senast: Stergo
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 593
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar