Fråga angående MH

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Spelar det någon roll vems namn som står på anmälan till MH, skrev nämligen min sambos namn (eftersom han står som ägare till hunden på alla papper) men det är meningen att jag ska gå med hunden på MH:t.

Har det ingen betydelse eller är det namnet som står på anmälan som ska gå med hunden?

Sv: Fråga angående MH

Min hunds kullsyster gick MH:t med uppfödaren, trots att ägaren stod som anmäld med hunden, så det ska nog inte vara några problem :).

Bra :) då är det bekräftat från två håll :) blev lite nervös! Hoppas man kommer med bara, verkar svårt, är många som vill göra mh! Hur många platser har dem i regel?

Va? :eek: Vad lite! Men då måste de ju finnas fler domare på plats? Annars känns de ju som man kan glömma att få göra ett mh :p

Va? :eek: Vad lite! Men då måste de ju finnas fler domare på plats? Annars känns de ju som man kan glömma att få göra ett mh :p

Hittade. Står på sista sidan i senaste brukshunden: Max åtta hundar per beskrivare och dag.

Mycket mer hinns nog inte med. De flesta klubbar har bara en bana och ett mh tar ca 45 minuter/hund. Sedan ska man snacka efteråt och gå igenom protokoll osv, hämta hundar mm. Räkna en timme per hund..

Oj vad få! Visserligen bra att bedömaren kan vara engagerad och "med" i varje hund, men det måste bli svårt att hinna med så många då..?

Finns inte tid till fler, 8 hundar går en hel dag åt till. Bedömare och funktionärer måste ju ha lunch också :D

Nu har du ju redan fått svar på frågan men lite kom ihåg kan alltid va bra :D
• Regpapper
• Giltigt vaccinationsintyg
• Halsband (ej stryp!)
• Vanligt koppel (ej flexi eller liknande)
• Vattenskål och vatten till hunden
• Har du fästinghalsband så ska det av, endast ett halsband får vara på

Har du ovanstående fixat och klart så flyter det på smidigare för figuranterna :)
Har varit med om folk som kommer helt oförberedda och utan tex vaccinationsintyg..

Tack! Ska läggas fram direkt när jag vet att jag kommit med! Men nu känns det inte som man kommer ha en suck att få göra mh på hemmaplan i år! Visserligen hade de väldigt många tillfällen och vissa tillfällen bara för specifika raser! Men åtta st, finns fyra datum där alla raser får anmäla. Får nog leta andra klubbar som arrangerar också!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 474
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 373
Senast: Hellhound
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 123
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka