Fråga ang människosyner

Barbabelle

Trådstartare
Vi har läst en bok i skolan, livet efter dig (yoyo moyes) som handlar om den humanistiska människosynen och så ska vi hitta en till. Alla människosyner har ju ett antal grundantaganden, men måste en person som säger att hen är tex humanist uppfylla alla grundantaganden som den humanistiska människosynen har då?

Vi har läst en bok i skolan, livet efter dig (yoyo moyes) som handlar om den humanistiska människosynen och så ska vi hitta en till. Alla människosyner har ju ett antal grundantaganden, men måste en person som säger att hen är tex humanist uppfylla alla grundantaganden som den humanistiska människosynen har då?
Jag tror det är bra att fråga läraren om du har svårt att förstå uppgiften

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 133
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar