Fråga ang kvalregler

Shudde

Trådstartare
Om man ridit runt 7-8 Lätt/100 klasser flefritt, med palcering + startat Msv/110 med ett stopp eller vad det nu kallas, måste man ändå ta steg 2 kortet för att få starta högre än 100 klass?
Vad heter egentligen alla klasser, och vilka regler gälelr för att få starta?
:confused:

Ja alla ryttare som inte startat * innan måste ta kort steg 2.
kval till ** gäller 2 godkända kval i *
kval till *** gäller 2 godkända kval i **

Godkänt kval menas som så inte mer än 75 straff i dressyren , inte mer än 4 nedslag i banhoppningen eller 16(?)straff tidsfel ej inräknat. Inte mer än 20 straff på hinder i terrängen och inte mer än 90 sekunders överskridande av optimaltiden.

Liknande trådar

Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 941
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 445
Senast: Hippocampus
·
Träning Okej, nu behöver jag hjälp med att få lite tips och råd om vilken ände jag egentligen ska börja i! Jag har letat bland trådarna här på...
Svar
13
· Visningar
1 881
Senast: Brille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama