frack och hatt?

bananna

Trådstartare
Från vilken klass är det obligatoriskt med frack och hatt? Brukar man ha det även innan det är obligatoriskt, i så fall från vilken klass?

Lägg gärna ut en bild på er i denna mundering!

Sv: frack och hatt?

Man börjar använda frack och hatt i MsV A. Det är inte obligatoriskt med fracken men det är som sagt i den klassen det är tillåtet. vilken klass det blir obligatoriskt i vet jag inte. Hatten får man ju ha redan från MsV B.

Det är inte obligatoriskt i någon klass att bära hatt eller frack, men hatt är tillåtet från Msv och uppåt, frack från MsvA och uppåt.

jag trodde att fracken var obligatorisk men inte hatten! :p

min dröm är att få rida på GP nivå nångång o komma i hjälm! :D

som sagt är det inte obligatoriskt i ngn klass, men valfritt from msv a

här är en (förvisso ganska dålig) bild på mig i denna utrustning

Senast ändrad:

visst får du det ;) visste att frågan skulle komma :D

bilden är från JEM i fälttävlan och det går i enstjärnig klass vilket innebär att man bara får rida på träns, men iom att det är internationell tävling är det tillåtet att rida i hatt och frack :)

Okej, jag förstod att det fanns en utmärkt förklaring - men FT tänkte jag inte på!!

Blev bara för nyfiken:p

Det ser lite roligt ut, typ som att du är en wannabe och har klätt dig med frack och hatt för att se proffsig ut. :D

Inget elakt menat alls, bara så ovanligt att man ser den kombinationen. ;)

jo i dressyrvärlden gör man ju inte så, men i fälttävlan är det vanligt även upp i de högsta klasserna att många rider på träns

menmen nästa år ska jag rida ** har jag tänkt och då blir det kandar åxå :D

KL
Hur kommer det sig att det är tillåtet med frack på MsvB-nivå (FEIs J-program) i elittävlingar? Vet inte om det är så i nat också?
Är det någon som vet? :confused:

Internationell får man rida med frack som junior, FEI-regler.
I Vserige har vi dock andra regler, vilket innebär att man får rida med det från och med Msv A.

Ibland kan det för visso göras undantag, vet tex ngn dansk junior har fått rida med frack i junior-programmen på svensk elit-tävling.

Tack för svaret! Men jag har även sett svenska juniorryttare som tävlat i frack på svensk elittävling?
Trodde förut att det var enbart på internationella det var ok med frack redan i MsvB. Känns som jag har ganska dålig koll :angel:

På svenska tävlingar så är varken frack eller hatt obligatoriskt. Enligt nuvarande regler gäller:
Hatt får du ha fr.o.m. Medelsvår B
Frack får du ha fr.o.m Msv A

Om du vill kan du rida grand prix i hjälm och kavaj.

På internationella tävlingar gäller FEI:s reglemente och de detaljerna kan jag inte, de kan skilja sig från de svenska reglerna. Bl.a. så måste ridbyxorna vara vita medan svenska reglementet inte kräver vitt.

Liknande trådar

Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 474
Senast: ginnies
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 342
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka