Foundation?

Sv: Foundation?

Nej han kommer inte att vara där han skall mest betäcka i år, kanske någon klass på Bökeberg Challange.
Z

Så synd :cry:

Men du ska väl vara där och tävla? Du är ju en av mina favoriter inom tävlingsryttarna. :bow: Kul att du valt att satsa på reiningen!

Hmm, jag är nog lite avundsjuk på dig... :o (hoppas att du är den jag tror att du är)

/Fido (wannabe-reiner)

Hej
Hon kommer att vara där (jag är hennes mamma, som inte lyckas skaffa ett eget inloggning då vi delar mail/dator).
Hon skall tävla en Appalosahingst och en ung Q-hingst och sitt sto.
Och hingstarna är lite stökiga nu när betäckningssäsongen börjat:smirk:
Z

Om jag har fattat rätt så tror jag vi kommer att träffas nu till helgen i Örebro.....;) :angel:

/Carina :eek:

Det här med foundation va inte lätt att räkna ut. Men om jag fattade det hela rätt så har i så fall min ena Paint hingst 98.44% och då har jag räknat 6 generationer bakåt.

Vilken av dom???..:p
Kan du inte räkna på Chappe också, jag och siffror funkar inte alltid så jättebra tillsammans....:angel:

Jag kan göra ett försök. Gamlingen som är 19 år nu och pigg som en 3-åring.

OJ, det kan ta tid att räkna på din dam för jag måste ha hela stamtavlan i 6 led. Jag har inte ork att ta fram den i sin helhet. Kan du fixa det så kan jag hjälpa dig att räkna sen.

Den sista var mycket roligare att räkna på...:)
Om jag räknat helt rätt så är Chappe 75% foundation, rätt bra med tanke på att Three Bars ligger å nära och på flera ställen i stamtavlan....:p

Japp jag kommer att köra med celldelning i helgen halva jag är i Åstorp på tävlingen, och lördagen är jag i Örebro, så vi synes där.
Z

Klarar jag att räkna enligt den sista sidan jag lade in så fixar du det också....:angel:

Hej
Det finns flera sätt att räkna foundationblod, fqha har ett sätt, där dom drar ett streck vid 1940, dvs om hästen är född 1940 eller tidigare med okänt ursprung, så räknas den som 100% foundation.

Det finns ett annat sätt, som marknadsförs av nfqha, där man tar hänsyn till allt TB-blod i hästen. Där är t ex Hollywwod Jac 88% foundation. Denna metod verkar något mer accepterad i USA? På deras hemsida finns en lista över kända hingstar och deras F-%, www.nfqha.com.

Men, som sagt, det finns fler föreningar, bl a en som säger att Three Bars är 100 % foundation, bara för att han är "stamfader". Han är annars TB (Thoroughbred) och har 0% foundation....

Lycka till med att räkna.....

TACK! Det var den sidan jag var ute o for efter!!! :bow:

Fasen oxå, ingen av mina hästar är född innan 1940, så där gick det bort...:mad: :angel:

Wrangler/lat

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 850
Senast: mars
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 048
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈