Kan vara så men.. en del av de (tyvärr oftast gubbar
) jag sprungit på ute på stora evenemang genom åren tror verkligen att ju dyrare och större - desto bättre. Och ser ner på en annan för att man som i mitt fall valt 7D* istället för 1d X serien. Än mer så när jag fotat dressyr och slängt på ett 135mm för att så att säga "travel light".
När man sedan ser vad de producerar i bildväg så slår hakan bokstavligen i tangentbordet
Samtidigt i andra delen av spektrat finns unga fotografer ute på första tävlingen och som inte har så snabba kameror och eller "proffsobjektiv" och som tar gudomligt vackra och kreativa bilder
Följer man den enkla devisen "know your sport" oavsett vad man fotar kommer man kunna ta både bra bilder och välja ut rätt bilder alla dar i veckan. Räcker ju att titta på de bilder som en del postar här på buke som är tagna med smart phones
Här var jag själv ute på djupt vatten. Men jag vet hur man leker med ljus och hur man fotar människor så det slutade helt ok även om boxning fram tills dess inte var en sport som var särskilt välbekant för mig
Visa bifogad fil 69090
* för att det är cropfactor och man får fyra kameror för priset av en och inte behöver spendera en förmögenhet på ett nytt hus då ett annat förlorat livhanken som remote kamera. Och bara en mycket specifik grupp av manliga "amatörer" tror att man behöver 500mm objektiv och behöver snabbare serietagning än 10 frames /second när man fotar terräng