Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fina! Både bilderna och hundarnaJag dyker in här i tråden med mina två senaste bilder. Igår plockade jag äntligen fram studioutrustningen som jag köpt och med en väns hjälp vågade jag testa mig fram. Jag tycker det är extremt jobbigt att komma igång med vissa saker, framförallt sådant som jag inte på förhand vet att jag kan. Så, nu hade jag upp en blixt + softbox och en reflexskärm. Bakgrund? Hundarna fick sitta framför en gardin som redan hängde uppe, skrynklig och eländig
Jag har en blixt till, men har kommit på att jag gillar konceptet med en blixt och sedan reflexsskärm för att lätta upp skuggorna. Blir det ljus från alla håll samtidigt så är det så lätt att bilderna blir platta och tråkiga, vilket är en starkt bidragande orsak till att jag sällan gillar studiofoto. Jag tycker det lätt blir så tråkigt. Lite "Här är en hund. Poff. Klart". Jag vill ha något MER än så. Jag har också en mängd idéer som jag vill testa just för att få riktigt speciella och intressanta foton. Men, till att börja med måste jag lära mig den nya utrustningen lika bra som jag kan min älskade kamera.
Har ni bra tips och tricks tas det tacksamt emot
Vilken gullig andflotte.
Vilken gullig andflotte.