foton på dräktiga ston - sammanfogad tråd

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Iglatjarn
  • Startdatum Startdatum
I

Iglatjarn

Inspirerad av "dräktig"-tråd. VILL SE FÖLMAGAR!

Hur ser dom ut innan fölning? Det är ju så otroligt individuel. Tråden kanske passa bra på Gnägg med, men nu handlar det ju om avel. Kära Moderator! Flytta den om du vill. :D

börjar med min. Foto taget 1½ dygn innan fölning. Första fölet. Var då gången 11 mån och 22 dagar.
grynet-innan-folning-ludd.gif

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Inspirerad av "dräktig"-tråd. VILL SE FÖLMAGAR!

Mitt sto, 3 dagar innan första fölisen (2003), en vecka för tidigt.

gullan2.jpg

oj vilka smala pållar ni har! Mitt sto är nu med sitt första föl och har gått 2 veckor över tiden, hon är ENORM om magen! *ska försöka lägga ut kort*

Eller hur!!! Skulle hon inte fått juver och "släppt på" musklerna i bak så skulle jag aldrig trott att hon var dräktig. När fölungen väl ploppat ut så såg hon precis likadan ut som dagen innan. Det är nästan så man börjar tro på historien om storken som kommer med bebisar.... :D

hmm.. typ 3 mån innan fölning... :o Fast nu är hon ännu störe, mätte att hon var 40 cm helt PLATT över ryggen.. :crazy: Och hon ska inte ha förräns i JUNI! :eek:

www.snyggast.se/2425789

Min Queen fick föl i somras. Här är ett kort på henne ett par dgr innan hon fölade. Hon gick över i 16 dgr från beräknat datum. Det var första fölet.

3546852.jpg

Senast ändrad:

Sådär ser min ut nu, och hon skall föla i början på maj (fem månader kvar)... :crazy:

Jag skall se om jag får upp någon bild, för det här måste man nästan göra bildserie av.

Sv: Bilder sto dräktigt 205 dagar

Vad kul att se en bild på en som är nästan lika långt gången som min!!
Min är kanske tillome något tjockare :o Ibland undrar jag hur f.... hon skall lyckas trycka ut den där jätteklumpen!! :crazy:

Lycka till :banana:

Visst är det otroligt roligt! Och ibland blir jag så otålig!!! Vill veta allt NU, vad blir det och hur kommer han/hon att se ut? Har du märkt av några rörelser ännu? Min lilla donna blir ganska putt när jag smyger intill och lägger handen på flanken. Kan inte säga att jag känt något, eller att jag har kunnat skilja det jag känt från aktiva tarmar. Min godbit skall, om allt går som det ska, föla kring månadsskiftet april/maj. Det finns mycket mumbo-jumbo så här i väntans tider, för att stilla nyfikenheten. En väninna till mej "pendlade" min lilla gumma och konstaterade att fölet är ett sto. Likaså hade vet sagt då han var och undersökte henne vid dag 90 att fölet var "högervridet", alltså en liten moderat. Tydligen ligger hingstfölen ofta åt vänster?? Vad ska man tro på? Så länge allt går bra så kan det ju kvitta vilket kön, men visst är det kön, färg och tecken som uppfyller min längtans hjärna just nu iaf!

Ja visst är man nyfiken på vad det blir och vilken färg mm
Förra gången blev det helt annat än vad vi planerat.
Använde då Lavirco som hings. Han va mörk. Vi trodde att vi skulle få ett mörkare föl. Vi trodde på vita ben och stjärna.
Men det kom ut en ljusbrun med strimmbläs, inga vita ben. Och en ål på ryggen. Han liknade en fjording blandat med åsna och älg.
Men han är vår going nu. Snällast i stan
Denna gången har vi valt Metall.
Tre vita hovar ,stjärna och mörk. Vad kan det bli ??

Jag tror din unge kommer bli jättefin. :love:
Det ska bli kul att se vad Metall " ger "

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 634
Avel Dags för en tråd där vi kan följa våra stons dräktigheter ända fram till fölning nästa år. Min Celia är nu på dygn 105 och har hittills...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
48 399
Senast: Barista
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 467
Senast: Buck
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025